Kurzemes Vārds

10:12 Piektdiena, 29. maijs
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu.
(abonementa cena 30 dienām – EUR 7,70)
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kļūt par reģistrētu lietotāju!

Aizmirsusies parole?

Pēc tiesas

Kravas mašīna zem vilciena riteņiem. Vainīgie notiesāti

Inga Liepiņa

Pagājušās nedēļas nogalē Liepājas tiesā tiesneses M.Jansones vadībā izskatīja krimināllietu pret divām personām. Viena tiesājamā bija Albīna Karpuhina, bijusī dzelzceļa pārbrauktuves "Saulesdruvas" dežurante, otrs - automašīnas KamAZ vadītājs. Pagājušā gada 24.aprīlī, kad uz pārbrauktuves "Saulesdruvas" kravas automašīna sadūrās ar Rīgas - Liepājas pasažieru vilcienu, šis notikums guva plašu atbalsi visos Latvijas masu informācijas līdzekļos. Šādas avārijas nenotiek pārāk bieži, lai gan, kā pēc sprieduma nolasīšanas "Kurzemes Vārdam" teica Transporta prokuratūras prokurore D.Miķelsone, tādi gadījumi tomēr nav uzskatāmi par neko ārkārtēju. Katru gadu visā Latvijā notiek līdzīgi nelaimes gadījumi un lielā mērā tieši tādēļ, ka, lai taupītu līdzekļus, daudzas pārbrauktuves vairs netiek apsargātas.

1957.gadā dzimušo A.Karpuhinu apsūdzēja par dzelzceļa transporta kustības drošības noteikumu pārkāpšanu, kam bija smagas sekas. 1962.gadā dzimušo Nīcas pagasta iedzīvotāju Māri Roni apsūdzēja par to, ka viņš pārkāpis transportlīdzekļu kustības drošības noteikumus. Tā rezultātā cietušajai nodarīti viegli miesas bojājumi.

A.Karpuhina, būdama dzelzceļa posma Tore - Liepāja pārbrauktuves Cukura ielā dežurante, 24.aprīlī pulksten 11 un 25 minūtēs saņēma ziņojumu no Liepājas stacijas dežuranta par to, ka pasažieru vilciens izbraucis no Tores dzelzceļa stacijas. Taču tiesājamā nenolaida mehāniskās un elektriskās barjeras un nepārtrauca transporta kustību. Instrukcija paredz, ka tas jāizdara pusotru vai divas minūtes, pirms vilciens šķērso pārbrauktuvi. Brīdī, kad vilciens brauca pāri pārbrauktuvei, uz sliedēm virzienā no Pulvera ielas bija uzbraukusi M.Roņa vadītā automašīna KamAZ, kuras valsts numurs ir AR 7785. Mašīnai bija piekabe, kurā veda minerālmēslu kravu. Pēc šīs sadursmes vilciena kustības grafiks aizkavējās par gandrīz trijām stundām. Šoferis redzēja, ka barjeras nav nolaistas, bet pats nemaz nepārliecinājās par to, vai netuvojas vilciens. Pēc avārijas kādai vilciena pasažierei konstatēja smadzeņu satricinājumu. Pēc trieciena viņa ar galvu bija atsitusies pret sienu.

Izcili laimējās KamAZ šoferim, kura kabīnē vilciena priekšdaļa ietriecās kādus piecdesmit centimetrus aiz vadītāja sēdekļa. Pēc sadursmes aprēķināja visus radušos zaudējumus. Zasulauka lokomotīvju depo šīs avārijas dēļ tika nodarīti 3856 latus lieli zaudējumi. Automašīna sabojāta par 2766 latiem, piekabe - par 853 latiem. Zaudēta 16 tonnas smagā minerālmēslu krava. Kopējais materiālais kaitējums bija 9686 latus liels.

Tiesājamie savu vainu atzina daļēji. Abi uzskatīja, ka vilciena un automašīnas sadursmē vainīgas ir abas puses. Viens nenolaida barjeras, otrs, šķērsojot sliedes, nepārliecinājās par drošību uz ceļa. Vēlāk, pretēji aizdomām, izrādījās, ka neviena no negadījumā iesaistītajām personām nav lietojusi alkoholu. Albīnu Karpuhinu sodīja ar brīvības atņemšanu uz trim gadiem nosacīti, pārbaudes laiku nosakot uz tādu pašu laika posmu. Arī Māri Roni atzina par vainīgu un sodīja ar naudas sodu piecu minimālo mēnešalgu apmērā. Šī summa - 190 lati viņam jāsamaksā mēneša laikā. Tiesa autovadītāja tiesības šoferim neatņēma. Tā kā tiesas sēdē civilprasītāji nebija ieradušies, viņu pieteiktās civilprasības atstāja bez izskatīšanas.