Kurzemes Vārds

21:27 Trešdiena, 13. novembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Kuģu remonta rūpnīcai "Tosmare"

pieteicies turīgs precinieks

Pēteris Jaunzems

Ļoti ievilcies ir Kuģu remonta rūpnīcas "Tosmare" privatizācijas process. Un nevis tāpēc, ka nebūtu, kas ņem, bet tieši pretēji - netrūkst nopietnu precinieku, kuri noskatījuši un vēlētos iegūt savā īpašumā kopumā labi saglabāto un unikāliem darbgaldiem apgādāto uzņēmumu. Kas tad ir pretendentu pulkā un kurš no viņiem varētu iegūt "Tosmares" roku, par to lūdzu pastāstīt rūpnīcas direktoru Georgu Ptičkinu.

- Pēdējā laikā uzņēmuma privatizācijas aktivitāte tomēr kļuvusi ievērojami jūtamāka. Aizvadītajā nedēļā vien šajā sakarībā trīs reizes apmeklēju Privatizācijas aģentūru. Rosības pieaugums izskaidrojams ar to, ka savas intereses par mūsu uzņēmumu vairs neslēpj spēcīgs Norvēģijas kuģu būves koncerns, kam pieder ap desmit rūpnīcu Japānā, ASV, Vācijā un citās pasaules valstīs. Tā speciālisti pirms pāris mēnešiem apbraukāja un iepazinās ar visiem iespējamiem kuģu remonta uzņēmumiem Klaipēdā, Liepājā, Rīgā un Tallinā. Tagad norvēģu uzņēmēju pārstāvis ir iesniedzis Privatizācijas aģentūrai rakstisku apstiprinājumu, ka viņu piedāvājums ir ļoti nopietns.

- Un kā tas izpaužas?

- Norvēģu kompānija izteikusi priekšlikumu četros gados Tosmarē uzbūvēt kuģu būvētavu, kas būtu apgādāta ar supermodernu tehnoloģiju. Ar šo nodomu cieši saistītas Turku kuģu būvētavas "Kvaerner Masa-Yards" Somijā aktivitātes. Arī šis uzņēmums būtībā pieder norvēģu īpašniekiem un nesen ir noslēdzis līgumu par divu pasaulē šobrīd lielāko tūrisma laineru būvi. Laineriem divu gadu gaitā ir jābūt pabeigtiem. Lai tādu uzdevumu izpildītu, somi meklē partnerus, kas varētu palīdzēt darbā. Arī mēs esam saņēmuši ne tikai piedāvājumu, bet arī rasējumus, un jau šonedēļ man jāsniedz atbilde, kurus no mezgliem vai sekcijām mēs apņemamies izgatavot.

- Vai tas ir reāli iespējams?

- Uzskatu, ka šo to izgatavot mēs varēsim. Turpinot sarunu par privatizāciju, gribu piezīmēt, ka bez norvēģiem ir arī citi pretendenti. Jau kādreiz teicu, ka šeit iegūt īpašumus vēlas Rīgas kuģu būvētava, ko pārstāv Vasilijs Meļņiks un Ēriks Kaža. Viņi no saviem nodomiem vēl nav atteikušies. Lielas tiesības pretendēt ir arī pašreizējam rūpnīcas apsaimniekotājam SIA "Tosmare", kas ir darījis daudz, lai rūpnīcu un valsts nekustamo īpašumu saglabātu. Ir vēl arī citi privatizētgribētāji. Tomēr lietu virzību nopietni kavē tas, ka pašvaldība joprojām nav pārņemusi Tosmares dzīvojamo rajonu, kas šobrīd atrodas Privatizācijas aģentūras pārziņā. Tajā pašā laikā Pilsētas dome ir pelnījusi atzinību par to, ka panāca šeit apkures atjaunošanos.

Tādēļ, ka Norvēģijas kompānija vēl nav sniegusi galīgo atbildi par saviem nodomiem Liepājā, vēl nav izstrādāti rūpnīcas privatizācijas noteikumi. Sagaidāms, ka marta pirmajā dekādē mūs apmeklēs koncerna augsta ranga pārstāvis, kurš tad arī ieviesīs mūsu nākotnes jautājumos lielāku skaidrību.