Kurzemes Vārds

08:23 Otrdiena, 25. jūnijs
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Osta - šodien un rīt

Paveikta unikāla celtņa montāža

Pēteris Jaunzems

Akciju sabiedrībā "Trans Liepāja" sekmīgi pabeigta mūsu ostā vēl nebijusi 40 tonnu portālceltņa montāžas operācija.

Līdz šim Speciālās ekonomiskās zonas stividoruzņēmuma rīcībā bija tikai viens portālceltnis, ar kuru var pārvietot līdz 40 tonnām smagas kravas. To atgādāja uz Liepāju pa jūras ceļu. Arī tas bija unikāls eksperiments, taču žurnālisti pie tā atspoguļošanas presē nepiekļuva, jo toreiz Brīvostā vēl cieši cits pie cita stāvēja Krievijas karakuģi.

Gadiem ejot un kravu apgrozījumam ievērojami pieaugot, ar vienu jaudīgo celtni firmai kļuva par maz. Tāpēc nepieciešamība kāpināt tehnisko nodrošinājumu atkal kļuvusi aktuāla.

Šogad, iztērējot ap 3 miljonus dolāru, akciju sabiedrība Krievijas upju ostās iegādājās vēl divus analoga tipa mehānismus. Portālceltni, kuru montē patlaban Brīvostā, uz Liepāju atveda pa dzelzceļu no tālās Tjumeņas. "Kondor" tipa celtnis sver 270 tonnas un tā sastāvdaļu atgādāšanai šurp bija nepieciešamas 25 platformas. Pašlaik ceļā uz Liepāju no Jeņisejas ir vēl otrs šāds mehānisms.

- Arī celtņa montāža, ko uzņēmusies Rīgas firma "Viva Z", ir diezgan sarežģīta lieta, jo mūsu ostā neviens uzņēmums ar tādu darbu nav saskāries, - teica akciju sabiedrības direktora vietnieks celtniecības jautājumos Aivars Dīķis. - Īpaši atbildīga bija operācija, kuras gaitā gandrīz divdesmit metru augstumā nācās pacelt un ar milimetru precizitāti nostiprināt tā saucamo celtņa mašīnmāju, kas sver 50 tonnas un reizē kalpo par kravas atsvaru.