Kurzemes Vārds

14:38 Svētdiena, 20. oktobis
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Neveiksmīgā ekskursija

Redakcija saņēma 45 skolēnu grupas vārdā rakstītu Nīcas vidusskolas skolotāju rakstītu vēstuli, kurā pausta neizpratne par to, ka "Liepājas tūrisma informācijas birojs", organizējot eksursiju uz Klaipēdu, nezina apmeklējamo iestāžu darba laikus. Atbildēt pārmetumam "Kurzemes Vārds" aicināja biroja darbinieci Anitu Petruseviču.

Aiva Lapiņa

Ceļojuma dienā Jūras muzejs - slēgts

Skolotāja Aina Pinne pastāstīja, ka kopā ar bērniem ekskursijā devās skolotājas Indra Roderte, Anna Cērpa, māmiņas Vija Veikmane, Kitija Pinne.

"30. aprīlī devāmies ekskursijā uz Klaipēdu. Izmantojām "Liepājas tūrisma informācijas biroja" pakalpojumus. Mūsu mērķis bija apmeklēt Jūras muzeju, noskatīties delfīnu priekšnesumus un trikus, ko demontrē jūras lauvas. Izstāstījām par to biroja darbiniekiem, viņi mums paskaidroja, cikos mums jābūt Klaipēdā uz prāmja, cikos sākas delfīnu priekšnesumi. Nokārtojām visas formalitātes Robežapsardzes Liepājas pārvaldē. Viss kārtībā, taču...

Ceļojums sākās priecīgi, jo mūs vizināja skaists autobuss, laipns šoferis un labs, visu zinošs gids. Taču bijām bezgala sarūgtināti, kad atklājās, ka Jūras muzejs un delfinārijs ir slēgti, jo neesot vēl sezona. Tie strādā tikai sestdienās un svētdienās, bet 30. aprīlis diemžēl bija ceturtdiena. Ar lielām pūlēm tomēr Jūras muzejā iekļuvām, taču to, kā dēļ uz Klaipēdu braucām, delfīnu priekšnesumus neredzējām. Tā apmānījām mazus bērnus.

Kad piezvanījām uz biroju un prasījām paskaidrojumu, ko lai atbildam bērniem, kāda darbiniece mums atcirta - jūs taču ekskursiju organizējāt un autobusu izmantojāt! Interesanti būtu zināt, kādi tad ir ekskursiju biroja pakalpojumi? Vai tikai iedot autobusu un gidu? Vai birojam nebūtu jāzina arī attiecīgo iestāžu darba laiki, uz kurieni gatavojas doties?" rakstīts vēstulē. Aina Pinne papildināja, ka viņiem piedāvāts apmeklēt Pulksteņu muzeju, taču sākumklašu vecuma bērniem tas nebija īsti atbilstošs.

Ko solījām, to nodrošinājām - pārliecināti ekskursiju birojā

Komentējot pārmetumu, "Liepājas tūrisma informācijas biroja" darbiniece Anita Petruseviča "Kurzemes Vārdam" sacīja: "Mēs nodrošinājām to, kas tika prasīts - transportu un ekskursiju vadītāju uz Klaipēdu, par ko arī saņēmām naudu. Par pārējo bija jāmaksā uz vietas. Tas bija laiks, ko varēja izmantot dažādi - apmeklēt muzejus, ja viens muzejs bija ciet, tad varēja doties uz citu. Gids piedāvāja apmeklēt Pulksteņu muzeju, viņi atteicās. Nekādu naudu iepriekš par muzejiem neesam ņēmuši. Mēs jau galvenokārt atbildam par tiem pakalpojumiem, par ko saņemam naudu - šoreiz par transportu un gidu. Viņi to saņēma un izmantoja. Ja ekskursantiem bija kaut kādas pretenzijas, piemēram, muzejs bija ciet, viņiem vajadzēja tūlīt atgriezties, mēs būtu pretenzijas uzklausījuši, 50 procentus atmaksājuši un ekskursija varēja notikt otru reizi. 30. aprīlis bija darba diena, birojs strādāja. Taču viņi atgriezās vakarā. Jā, nīcenieki mums zvanīja, izrunājāmies, bet ko tad mēs lai darām, ka viņi visu, ko bijām solījuši, izmantojuši un atbraukuši mājās?"

Atbildot vaicājumumam, vai biroja darbiniekiem tomēr nebūtu jāzina attiecīgo iestāžu darba laiki, ja reiz potenciālie ekskursanti bija norādījuši, ko tieši vēlas Klaipēdā redzēt, Anita Petruseviča atzina: "Jā, viņi teica, ko vēlas redzēt. Būtu jau darba laiki jāzina. Ja Klaipēdas tūrisma informācijas birojs mums būtu ziņojis, mēs par to informētu, taču klaipēdnieki neko nebija ziņojuši. Akvārijs bija slēgts, laikam, profilakses dēļ, lai to tīrītu. To arī ekskursiju vadītājs tikai uz vietas uzzināja. Citām firmām it kā ir nosūtīta tāda informācija, bet mums nē. Ar Klaipēdas tūrisma informācijas biroju mums nav regulāra sadarbība, ja grupas kaut ko īpašu prasa, tad zvanām un jautājam."