Kurzemes Vārds

22:34 Svētdiena, 31. maijs
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu.
(abonementa cena 30 dienām – EUR 7,70)
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kļūt par reģistrētu lietotāju!

Aizmirsusies parole?

Aktuāli

Kāpēc izvēlējāmies bandītu?

Iespējams, ka ne viens vien būs sašutis, šodien atšķīris mūsu laikraksta 7.lappusi un rubrikā "Cilvēks nedēļas centrā" ieraudzījis noziedznieku, laupītāju, slepkavu, kura uzvārdu nemaz roka neceļas rakstīt. Lasītājs būs sašutis ne tikai par šāda neģēļa iecelšanu nedēļas cilvēka kārtā, bet droši vien šausmināsies, kā jutīsies iepriekšējo nedēļu populārākie cilvēki, visnotaļ godājamas personības, kuri tagad ierindoti vienā galerijā ar slepkavu.

Atklāti sakot, arī mūs ceļā uz šo izvēli māca šaubas, un tas ir saprotams, jo gadu desmitiem ilgi bija pieņemts, ka kaut kas populārs var būt tikai pozitīvs, un, ja tomēr palikām pie bandīta, tad tam bija vairāki iemesli.

Pirmais - šī rubrika nesaucas "Nedēļas varonis" vai "Nedēļas pozitīvākais tēls", bet iecerēta, lai parādītu tos, kuri attiecīgajās nedēļās ir uzmanības centrā un par kuriem runā visvairāk, vienalga, labu vai sliktu, jo dzīve nav krāsota tikai gaišos toņos vien, dažkārt arī pavisam piķa melna, un, ja nu reiz gribam norises parādīt patiesi, bez pulēšanas, bez izskaistināšanas, tad cits nekas neatliek kā rādīt visas varavīksnes (un ne tikai) krāsas, patīk tas kādam vai nepatīk.

Otrais iemesls, kāpēc nāvessodu izpelnījušais laupītājs nokļuva uzmanības centrā, bija saistīts ar tieši šajās dienās Saeimā izskatīto jautājumu par to, atcelt mūsu valstī nāvessodu vai atstāt. Kā zināms, Eiropas savienība iesaka atcelt, arī Latvijas vadītāji ir tādās domās, saprotot, ka ieteikumu neievērošana sarežģīs mūsu tālāko virzību uz Eiropas struktūrām. Un tomēr Saeima izlēma nāvessodu saglabāt, uzskatot, ka pats bargākais sodamērs varētu mazināt noziedzību Latvijā, un šīs domstarpības pievērsa nāvessodam īpašu uzmanību.

Šie divi iemesli arī izšķīra mūsu izvēli, un atliek tikai cerēt, ka tik drīz vairs nevajadzēs izvēlēties cilvēku, kuru par cilvēku var dēvēt tikai nosacīti.