Kurzemes Vārds

11:45 Piektdiena, 10. aprīlis
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu.
(abonementa cena 30 dienām – EUR 7,70)
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kļūt par reģistrētu lietotāju!

Aizmirsusies parole?

Aktuāli

Gadadiena dzelzceļa dumpja finālam

Tieši pirms gada 24.februārī kārtību sargājošo struktūru darbinieki iztramdīja piketētājus Vaiņodē, kas pēc pusgadu ilgušām protesta akcijām negribēja samierināties ar pasažieru vilciena zaudējumu un stājās uz sliedēm, kad tas posās savā pēdējā gaitā. Tas būtībā bija beidzamais punkts epopejai, kuras laikā Vaiņodes vārdu regulāri daudzināja valsts lielākos masu saziņas līdzekļos, bet paši protestētāji sabiedrības apziņā laika gaitā no mocekļa oreola apvītiem varonīgiem dumpiniekiem pamazām bija kļuvuši par spītīgiem tiepšām, kas it kā nevēlas skatīties tālāk par tuvredzīgiem principiem. Revolucionārā barikāžu romantika likās pārvērtusies rutīnas nomāktā apnicībā, un, kaut arī strīda beigas bija abām konfliktējošām pusēm vienlīdz mokošas, vilciena likvidēšana beigu beigās šķita visai likumsakarīgi neizbēgams iznākums.

Ir pagājis gads. Šoziem nedzirdēja tās puses ļaudis īpaši sūrojamies par šīgala centrālā, no Grobiņas nākošā ceļa tīrīšanas kvalitāti, kas toreiz bija viena no sīvākajām strīdus ābola daļām. Nav skaļu pretenziju arī par blakusceļiem jeb, precīzāk runājot, neapmierināto nav vairāk nekā jebkurā citā Liepājas rajona mazākapdzīvotā reģiona daļā. Tāpat arī pie šiem ceļiem tuvumā dzīvojošie nav pauduši skaļu īgnumu par transporta nodrošinājumu, un vairākkārt, it īpaši pārdesmit kilometru rādiusā ap Liepāju, par autobusu satiksmes intensitāti un precizitāti pat dzirdēti atzinīgi vārdi.

Tās viensētas, kas ir dziļāk mežā, tālāk no lielceļa un tuvāk dzelzceļam ap Sustu un Krogzemjiem, jau nedzird, jo to, lielākos mērogos mērot, ir maz. Tai pusē nav arī ekonomikas gigantu, kas spētu izkalkulēt, cik lielā mērā pagastiem dzelzceļa trūkums liedz attīstības iespējas. Neviens vairs arī nemin, ka toreizējā satiksmes ministra, bet tagad valdības vadītāja Viļa Krištopana solītais mirkoautobuss līdz Vaiņodei tā arī nav nokļuvis, bet droši vien taču nekur nav teikts, ka solītajam jākrīt makā viena gada laikā?

Dzīve pussimts kilometru posmā no Liepājas līdz Vaiņodei nav apstājusies. Iespējams, ka vairumam tā nav sliktāka, taču labāka arī ne, savukārt dzelzceļš un dumpis ap tā aizstāvību palicis vēsturei.