Kurzemes Vārds

07:29 Svētdiena, 25. augusts
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

VIEDOKLIS

Kam kalpo banka?

Pēteris Jaunzems

Visai sašutis un reizē sarūgtināts redakcijā šonedēļ vērsās Grobiņas pagasta zemnieku saimniecības "Brieži" īpašnieks Imants Bruževics. Viņš vēlējās, lai atbildam, kam mūsu valstī ir jākalpo bankām? Vai tās ir radītas cilvēku labā vai tiek dibinātas tikai tādēļ, lai gādātu par savu labklājību? Šādus jautājumus uzdot lauksaimnieku esot pamudinājis fakts, ka Latvijas Krājbankas Liepājas filiāle ir pārtraukusi sava Klientu apkalpošanas centra darbību Grobiņas centrā, Lielā ielā 76, kur tas atradās vienā namā ar pilsētas pašvaldību.

Imants Bruževics teica, ka viņš esot ilggadējs šīs bankas klients un tādu kā viņš Grobiņā un apkārtnes pagastos esot daudz. Grobiņā un pagastā vien dzīvojot vairāk nekā 7 tūkstoši iedzīvotāju. Klientu apkalpošanas centru "Briežu" saimnieks apmeklējis regulāri vismaz vienreiz nedēļā. Tur varējis kārtot subsīdiju saņemšanas un dīzeļdegvielas akcīzes nodokļa apmaksas lietas. Darbos aizņemtajam vīram tas bijis ļoti parocīgi. Lai nokārtotu savus naudas norēķinus, līdz šim viņam pieticis ar piecām līdz septiņām minūtēm. Arī brauciens no Rolavas līdz Grobiņai neprasījis īpaši daudz laika. Taču pēc centra slēgšanas šīs lietas sarežģījušās. Aizvakar braucienam uz Liepāju viņam vajadzējis upurēt pusi dienas un gaidīt garās rindās pie kasu lodziņiem. Kapitālismā esot pieņemts apgalvot, ka laiks ir nauda. Kas zemniekam atmaksāšot pazaudēto laiku? Pavisam neglīti esot tas, ka par savu nodomu slēgt apkalpošanas centru Grobiņā bankas filiāle nav informējusi savus klientus. Arī ar iedzīvotājiem par šo jautājumu tās vadītāji neesot uzskatījuši par vajadzīgu pat konsultēties.

"Ja likvidēja centru, varēja vietā vismaz kādu automātu Grobiņas centrā novietot," sacīja zemnieks. Viņš vēlējās uzzināt, kāds par notikušo ir Pilsētas domes un Pagasta padomes deputātu viedoklis.

Rajona padomes priekšsēdētājs un Grobiņas pagasta pašvaldības vadītājs Modris Ekšteins "Kurzemes Vārdam" atbildēja, ka viņa viedoklis bankas Klientu apkalpošanas centra slēgšanas sakarībā ir negatīvs. Tikšanās ar Latvijas Krājbankas filiāles vadītājiem viņam esot notikusi aizvadītajā rudenī, toreiz deputāti lūguši uzstādīt Grobiņā bankas automātu, taču pašvaldības teikto jau neviens tur neņemot vērā. Daudzi jautājumi ar banku jau tagad esot nokārtojami tikai Rīgā. Varot tikai prognozēt, ko bankas darīs pēc tam, kad būs paveikta reģionālā reforma. Pie teiktā jāpiebilst, ka arī Grobiņas domē redakcijai izteica viedokli, ka Klientu apkalpošanas centra likvidēšanu deputāti vērtējot negatīvi.