Kurzemes Vārds

08:57 Pirmdiena, 9. decembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Liepājas maiznieks paplašina ražošanu

Sarmīte Pelcmane

Šogad akciju sabiedrība "Liepājas maiznieks" realizējusi divus plānotus apjomīgus investīciju projektus. Uzsākta jaunās cepumu līnijas "Sono" ražošana un rekonstruēts konditorejas cehs, kā arī ar jaunu iekārtu iegādi paplašināts iecienīto maizīšu, ko ražotāji dēvē par bulciņām, sortiments. Akciju sabiedrības izpilddirektors Arvis Rove ar šā gada septiņos mēnešos paveikto ir apmierināts, tomēr atzīst, ka darāmā vēl daudz.

Bulciņas kļūst arvien populārākas

Šogad viens no galvenajiem akcentiem "Liepājas maiznieka" paplašināšanās plānos ir bulciņu ražošana. Kā sacīja uzņēmuma izpilddirektors Arvis Rove: "Visā pasaulē tās ir ļoti populāras, tāpēc mēs izvēlējāmies attīstīt tieši šo virzienu. Tirgū jaunie produkti jau pamanīti un ir pircēju pieprasīti." "Liepājas maiznieks" piedāvā arī tādu servisu, kā jau uz pusēm sagrieztas bulciņas. Iepakojuma, kurā fasētas četras uz pusēm sagrieztas bulciņas, pieprasījums ar katru mēnesi pieaug. Jo cilvēkam ir ļoti ērti šādu maizīti izmantot brokastīs vai citā ēdienreizē. Pirmkārt, viena bulciņa atbilst vienai porcijai, otrkārt, ļoti ērti ir tas, ka tās jau ir sagrieztas. Var paņemt bulciņas pusīti, apsmērēt ar sviestu, uzlikt desu vai sieru, un maltīte gatava. Var arī, protams, vidū starp sagrieztajām pusītēm ievietot visu, ko sirds kāro, un dažās sekundēs izveidojas sātīgs hamburgers.

Tā kā pieprasījums pēc gan sagrieztajām, gan arī nesagrieztajām bulciņām aug, "Liepājas maiznieks" nolēma paplašināt to ražošanu. Pavasarī tika iegādāta un no Austrijas atvesta speciāla bulciņu ražošanas iekārta "Konig". Vācu speciālisti, kuri to izmēģināja un palīdzēja palaist, apgalvojuši, ka tik jaudīga un moderna iekārta "Liepājas maizniekam" ir vienīgajiem Baltijā. Bulciņu ražošanas mašīna visu dara automātiski. Tanī tikai jāieliek mīkla, un mašīna pati sadala to porcijās, uzraudzē un izdod ārā gatavas bulciņas vai radziņus, ko uzreiz var likt uz pannas un šaut krāsnī. Tā kā kādreiz šāda veida maizītes gatavoja ar rokām, tad iekārta ļoti atvieglo strādnieku darbu.

"Iegādājoties jauno mašīnu, sastapāmies ar vēl vienu problēmu, proti, nebija vietas, kur to visu izcept, jo esošās krāsnis jau bija ļoti noslogotas, " stāsta A.Rove. Tādēļ iegādāta jauna rotācijas tipa cepšanas krāsns, lai pieaugošos bulciņu apjomus varētu izcept bez problēmām. Jauno krāsni šonedēļ pievienoja, un tūlīt tiks izmēģināts pirmais cepiens. Līdz ar to uzņēmums varēs sasniegt lielākus apjomus, un arī kvalitāte uzlabosies, bilst izpilddirektors. Nākamnedēļ, kad jaunā krāsns būs sākusi darboties ar pilnu jaudu, uzņēmumā vajadzēs izmainīt darba grafiku, lai varētu papildus aktīvāk strādāt. Līdz ar pieaugošo apjomu, maizes ražošanas uzņēmuma pārdošanas daļai atkal būs jaunas problēmas, būs aktīvāk jānodarbojas ar jauno produktu tirdzniecību. Bet, kā atzīst A.Rove, tas būšot ļoti interesants process.

Par jaunā produkta - bulciņu - ražošanu ir atbildīga mārketinga daļas vadītāja Dina Skarpa, kura pastāstīja sīkāk par bulciņu dažādajiem veidiem. Ir gan saldākas, baltās maizes bulciņas, ko labi izmantot brokastīs, gan arī nedaudz sāļākas. Pēdējais jaunums uzņēmumā - "Kaizer" bulciņas, kas jau pakāpeniski iekaro tirgu. No veselīgajiem produktiem ir kliju bulciņas, kliju radziņi, saulespuķu, tumšgraudu, saules graudu bulciņas un deviņgraudu bulciņas. Tie ir maizes izstrādājumi, ko var lietot arī cilvēki, kas uztraucas par lieko svaru un holesterīnu.

Vēl ļoti iecienītas ir arī bulciņas, ko var iegādāties nefasētas, jo tām ilgāk saglabājas kraukšķīgā garoziņa.

Kā uzsver A.Rove, ļoti priecē fakts, ka jaunās produkcijas ieviešana nesamazina iepriekšējās apjomus. Lai arī arvien vairāk tiek pieprasītas visāda veida bulciņas, tomēr iecienītās "Kurzemes baltmaizes" apjomi nesamazinās. Tādējādi uzņēmuma kopējie ražošanas apjomi tikai pieaugot.

Liepājas cepumi iekaro tirgu

Otra lieta, kam uzņēmums šogad piešķīris prioritāti, ir jaunās cepumu līnijas "Sono" ražošanas uzsākšana un kopumā konditorejas virziena paplašināšana. Jau gada sākumā rakstījām, ka uzņēmums iegādājies jaunas cepumu ražošanas iekārtas, kas nu jau darbojas vairākus mēnešus. Līdz ar cepumu sortimenta paplašināšanu, tika uzsākta arī konditorejas ceha rekonstrukcija. Šobrīd rekonstrukcijas pirmā kārta ir jau pabeigta, un strādnieki strādā jaunās, modernās, gaišās 120 kvadrātmetru plašās telpās. Taču apstāties nav domāts. Konditorejas ceha rekonstrukcija turpinās. Pašlaik tiek remontēta blakus telpa, bet visa ceha nodošana ekspluatācijā plānota šā gada beigās. Rekonstrukcija, pēc A.Roves vārdiem, bijusi ļoti nepieciešama, lai uzlabotu strādājošajiem darba apstākļus, kā arī lai piemērotu cehu atbilstoši visām normām un varētu netraucēti strādāt pie jaunās produkcijas un attīstīt šo nozari.

Kā "Kurzemes Vārdam" pastāstīja uzņēmuma mārketinga speciāliste Inita Jekste, tā kā joprojām notiek ceha rekonstrukcija, jauno cepumu ražošanā vēl nav sasniegtas nepieciešamās jaudas. Bet ar jauno produktu tiek pakāpeniski iepazīstināti gan vietējie pircēji, gan arī ļaudis ārpus pilsētas robežām. Un vērtējums par to saņemts tikai cildinošs. Tomēr cepumu ražošanā šobrīd neiet viegli. Konkurence ļoti liela, tirgus pilns ar poļu, lietuviešu un citu ārvalstu lētajiem ražojumiem. Taču "Liepājas maizniekā" cer, ka vietējo produkciju novērtēs. Pirmām kārtām jau tāpēc, ka tai ir pārbaudīta kvalitāte, ko ne vienmēr var teikt par nez no kurienes atvestajiem kārumiem, kuri ārēji varbūt ir spožākā iepakojumā, bet par kuru kvalitāti nav nekādu ziņu.

Kad būs pabeigta konditorejas ceha rekonstrukcija, uzņēmumā cer, ka Liepājā ražotajiem cepumiem varēs pazemināt cenu, mēģinot to pielīdzināt importa ražojumiem. Ieguvējs gan no tā būs tikai pircējs, ne jau uzņēmums, atzīmēja I.Jekste.

Bez tam uzņēmumā apzinās, ka vasara nav tas pateicīgākais cepumu laiks, jo nenotiek bieža tējas dzeršana ar cepumiem. Cilvēki tagad vairāk izvēlas zaļumus, dārzeņus, augļus. Īstais cepumu laiks sāksies rudenī, kad kļūs vēsāks un mitrāks un cilvēki atkal vārīs tējas un piekodīs cepumus.

Starp citu, I.Jekste atgādināja, ka vēl joprojām nav nokristīti jauno "Sono" cepumu simboli - gliemežbērni Gusts un Luste. Viņa sola, ka kristības notiks kaut kad rudenī. Jādomā, tad atzīmēsies arī jautrais bulciņu saimnieks Tedis. Tā ka Liepājas bērniem vēl gaidāmi dažādi jautri pasākumi kopā ar "Liepājas maiznieka" kārumiem.

Apjomi nemitīgi pieaug

Ar uzņēmuma šā gada septiņu mēnešu darbības rezultātu izpilddirektors A.Rove ir apmierināts - izdevies realizēt abus apjomīgos investīciju projektus, turklāt tajā pašā laikā uzņēmuma apjomi, salīdzinot ar pērno gadu, ir palielinājušies.

Šogad attīstībā jau ieguldīti vairāk nekā 50 000 latu. Bet šā gada pirmajos septiņos mēnešos pēc saražotās un realizētās produkcijas daudzuma, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, vērojams pieaugums par astoņiem procentiem.

"Tas maizes tirgū tiek uzskatīts par ļoti labu rādītāju," norāda A.Rove. Jo, kā rāda Latvijas Maiznieku biedrības dati, maizes patēriņš uz vienu cilvēku valstī nepārtraukti krītas. Turpretī "Liepājas maiznieks" šādā situācijā, turklāt veicot lielas investīcijas un ieviešot jaunu produkciju, spējis tirgu ne tikai noturēt, bet arī palielināt apjomus.

"Bet uzņēmuma attīstības plāni arī turpmāk ir lieli. Jo ar katru nākamo soli redzam, cik daudz vēl jāizdara. Turklāt katrs nākamais solis ir arvien grūtāks un grūtāks. Bet tas mums ir ļoti labs stimuls domāt kaut ko jaunu, attīstīt, meklēt jaunus tirgus. Un nu jau vairs ne tikai Liepājā, bet meklēt iespējas arī ārpus tās. Tad ieguvēji būsim mēs visi," saka A.Rove.