Kurzemes Vārds

05:37 Trešdiena, 8. aprīlis
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu.
(abonementa cena 30 dienām – EUR 7,70)
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kļūt par reģistrētu lietotāju!

Aizmirsusies parole?

Vēl tikai domās par tilta rekonstrukcijas iespējām

Anda Pūce

Tilts pār Bārtas upi, ko diendienā šķērso gan Nīcas, gan Otaņķu pagastu ļaudis un kas ir svarīgs arī citiem braucējiem, jau labu laiku ir katastrofālā stāvoklī. Gājējiem tilts jau sen vairs nav pieejams, jo gājēju celiņš vairs nav lietojams, tāpēc cilvēki pārvietojas pa to tilta daļu, kas paredzēta autobraucējiem, tomēr arī tā rada bažas. "Kurzemes Vārds" noskaidroja, ka uzlabojumi vēl tik drīz nav gaidāmi.

Kā pastāstīja Latvijas Autoceļu direkcijas Tiltu projektu vadītājs un būvinženieris Ojārs Gulbis, šogad valsts piešķīrusi līdzekļus rekonstrukcijas projektēšanas darbiem tiltam pār Bārtas upi. Rekonstrukcijas iespējamos risinājumus sagatavo akciju sabiedrības "Ceļu projekts" speciālisti, un plānots, ka viņu piedāvājumi tiks apspriesti ne agrāk kā gada nogalē, bet visticamāk tikai nākamgad. "Mums ir jātiek skaidrībā ar to, ko īsti šeit vēlamies darīt, un jāizvēlas kāds no rekonstrukcijas variantiem," sacīja O.Gulbis. Šobrīd inženieru viedoklis par rekonstrukciju ir atšķirīgs, bet lēmumu vēl nevar pieņemt, kamēr nav precīzas informācijas. Viens no variantiem ir izmantot tilta vecos balstus, kas saglabājušies vēl no laikiem, kad abus Bārtas krastus savienoja koka tilts, tomēr O.Gulbis uzsvēra, ka nav precīzi zināms, kādā stāvoklī balsti ir. Citi speciālisti uzskata, ka tilts ir pilnībā jānojauc un jābūvē jauns uz jauniem balstiem, bet tad, protams, arī darbu izmaksas būs lielākas. "Vēl ir viena samilzusi problēma ar ceļu, jo to būtu nepieciešams iztaisnot, nav normāli, ka pirms tilta uz ceļa ir pagrieziens deviņdesmit grādu leņķī, bet tas saistās ar privātīpašumu šķērsošanu un tamlīdzīgām lietām," sacīja O.Gulbis. Vārdu sakot, inženieris uzsver, ka iespējamo risinājumu ir daudz, tāpēc kompetentiem cilvēkiem no Tehniskās padomes un Satiksmes ministrijas ir jānāk kopā un jāpieņem gandrīz vai politisks lēmums par rekonstrukciju, jo tas saistīts arī ar lielu naudu. "Šeit ir runa vismaz par miljonu latu, tāpēc ir ļoti būtiski izlemt, ko īsti ar tiltu darīt," sacīja O.Gulbis. Viņš atzina, ka problēmas rada arī iespējamais finansu avots. "Noslogotība un satiksmes intensitāte, kas ir galvenais kritērijs, pretendējot uz finansējumu no Eiropas savienības finansu resursiem, uz šī ceļa nav liela, un mums ir grūti pārliecināt ES pārstāvjus, ka ir svarīgi sakārtot arī mazāk noslogotus, bet nozīmīgus ceļus," sacīja speciālists. Tomēr viņš atzina, ka agrāk vai vēlāk būs jādomā par finansējumu tilta rekonstrukcijai, un izteica cerību, ka šis jautājums vismaz daļēji atrisināsies nākamā gada laikā. "Tiklīdz būs izlemts par rekonstrukcijas risinājumu, varēs arī sākt aplēst nepieciešamo finansējumu," piebilda O.Gulbis.