Kurzemes Vārds

14:23 Svētdiena, 15. decembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Skatiens

Vienu reizi gadā vai katru dienu?

Daiga Mikuļska

Kā lai nelepojas ar to, kas paveikts pašu spēkiem, radīts, veidots un ieguldīts attīstībā? Taču tā vien šķiet, ka liela daļa uzņēmēju joprojām nezin kādēļ uzskata par slikto toni – parādīt savu veikumu, savu uzņēmumu, veikalu vai kafejnīcu. Nu jau vairākus gadus šo iesīkstējušo priekšstatu mēģina lauzt Latvijas Tirgotāju asociācijas izveidotais konkurss "Latvijas labākais veikalnieks un krodzinieks". Liepājā un rajonā to organizē Liepājas Tirgotāju asociācija sadarbībā ar Pilsētas domi un Rajona padomi. Viens no konkursa galvenajiem uzdevumiem – parādīt, izcelt saulītē tos, kas tiešām labi strādā un mudināt to darīt vēl labāk. Šogad pirmās kārtas noslēgums iecerēts tieši kā Liepājas un rajona labāko noskaidrošanas ceremonija. Pašiem labākajiem būs iespējams parādīt sevi visas Latvijas mērogā.

Konkursa organizētāji katru gadu pārliecinās, cik grūti iekustināt un ieinteresēt uzņēmējus piedalīties, lai gan šķiet, ka liepājnieki nevar sūdzēties ne par jaunu, gaumīgi iekārtotu veikalu un kafejnīcu trūkumu, ne arī par jau pierastajām tirdzniecības un ēdināšanas vietām, kas gadiem ilgi saglabā slavējamu līmeni. Godīgi sakot, šogad pat nebūtu īpaši ko sūdzēties, jo eksperti jau apskatījuši un novērtējuši visus divdesmit pieteiktos objektus. Tie ir salons "Inka Stils", veikals "Dāvanu kaste", kafejnīca "AmmPelmenis", rallija krogs "Dops # 1", autoserviss "Arto", "Zvaigznes grāmatu nams", tirgus "Rāmava", veikals "Fēnikss", tirdzniecības centrā "Sala XL" esošais "Top!" veikals, "Čili pica", mēbeļu salons "Zunda", "Liepājas Datoru centrs", viesnīca "Bura", veikals "Apavi Jums", frizētava "Triumfs", salons-frizētava "Maija", ķīmiskā tīrītava "Tiara L", bet Grobiņā SIA "Ducis 4", Aizputē kafejnīca "Omas virtuve", Rucavā saieta nams "Jumītis".

Jau vairākus gadus pēc kārtas piedaloties konkursam pieteikto objektu vērtēšanā, jāsecina, ka uzņēmēji prot sagādāt tiešām patīkamus pārsteigumus, kurus ikdienas steigā nemaz nepamanām. Jo vieglāk taču redzēt un norādīt uz kļūdām, nepilnībām, Katra vieta var lepoties ar ko savdabīgu un interesantu, bet galvenais secinājums – visvairāk iegūst tie, kas savā biznesā visvairāk arī iegulda. Gan naudu, gan savu laiku, enerģiju un interesi. Laikam jau netverami, bet tomēr strādā enerģijas nezūdamības likums. Ja esi citiem daudz atdevis, tad tikpat un vairāk saņemsi atpakaļ. Par to pārliecinājāmies, uzklausot veikalu, kafejnīcu īpašniekus vai vadītājus, kā arī pakalpojumu sniedzējus. Viņi deg par savu lolojumu, jo zina, cik daudz pūļu tā tapšanā ielikts un cik dienu no dienas vēl tajā jāieliek, lai noturētos līmenī. Kā mēdz teikt: "Esi modrs, konkurenti nesnauž!"

Uz jautājumu, kādēļ pieteicāties konkursā, visi uzrunātie vienprātīgi atzina, ka viena lieta ir zināt savu vērtību un spējas, bet pavisam cita, kad tiec novērtēts konkursā. Šāda iespēja netiek piedāvāta nemaz tik bieži, un konkurss mudina izvērtēt savas stiprās un vājās puses, saņemties jaunām veiksmēm. Protams, nepatīkami, ja aizrāda par kļūdām, bet varbūt tieši tā ikdienā pietrūkst. Visvairāk (kā katru gadu!) iebildumu par neievērotiem noteikumiem bija Sabiedrības veselības aģentūras pārstāvei, kura ar profesionāļa aci vienmēr pamanīja pārkāpumus.

Uzņēmēji domā, ka šodien pircēji un klienti pievērš diezgan lielu uzmanību tam, kā par savas firmas vārdu un atpazīstamību rūpējas pats uzņēmums. Ja reiz runā par sevi, reklamē un piesaki konkursam, tad esi uzticams partneris, kam svarīgi darba rezultāti. Tātad strādā ar domu par nākotni, nevis tāpēc, lai ātrāk un nekaunīgākiem paņēmieniem gūtu peļņu un piepildītu savas kabatas.

Šās nedēļas nogalē jaunajā viesnīcā "Bura" būs konkursa pirmās kārtas noslēguma sarīkojums, kad tiks pasniegti uzvarētāja, laureāta vai dalībnieka diplomi. Eksperti uzvarētājus noteica, vadoties pēc daudziem kritērijiem, bet ļoti lielā mērā izvēlei par labu nāca ne tikai telpu iekārtojums, apkalpošanas kultūra, preču, pakalpojumu klāsts, kārtība telpās un virkne citu rādītāju, bet tas, kāda noskaņa jeb aura valdīja katrā konkrētā vietā. Viens ir palielīties – es esmu labs, bet otrs – tā strādāt ikdienā. It kā konkursa eksperti būtu gaidāmi katru dienu.