Kurzemes Vārds

04:43 Sestdiena, 30. maijs
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu.
(abonementa cena 30 dienām – EUR 7,70)
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kļūt par reģistrētu lietotāju!

Aizmirsusies parole?

SKATIENS

Ola vistu vai vista – olu?

Sarmīte Pujēna

Valsts svētku priekšvakarā Rīgā divas dienas risinājās starptautisks forums "Valsts un pilsētas tēla veidošana un mārketings", ko organizēja sabiedrība "Birojs 2000". Acīmredzot šāda foruma rīkošanai bija izvēlēts īstais brīdis, un šajā ziņā Rīgai izdevās apsteigt kaimiņvalstu galvaspilsētas, kur vēl nekas tamlīdzīgs nav noticis, lai arī vajadzība pēc valsts reklamēšanas ir tikpat liela. Arī foruma dalībnieku sastāvs bija tik prestižs un tik augsta līmeņa, ka ar to var tikai lepoties. Tas, ka forumu atklāja pati Latvijas prezidente, jau liecina par tā nozīmīgumu. Kur nu vēl visi uzaicinātie lektori, kas strādājuši, piemēram, pie apvienotās Berlīnes jaunā tēla veidošanas, izstrādājuši Spānijas valsts tēlu, Polijas valsts preču jeb atpazīstamības zīmi (sauktu arī par brendu) utt. Jā, kā izrādās, arī valstīm nepieciešama reklāma, lai pasaulē tās atpazītu. Kā forumā stāstīja tikai desmit gadu vecās valsts Slovēnijas pārstāve (nu, lūk, nācās ieskatīties dāvinātajā prospektiņā, par ko tad īsti ir runa: Slovēniju vai Slovākiju!), tas, ka tiks mainīts valsts karogs, ir pavisam droši, taču, iespējams, slovēņi balsos arī par valsts nosaukuma maiņu, jo uzskata, ka ar pašreizējo nespējot izcelties uz kaimiņvalstu fona un palikt pasaules pilsoņu atmiņā. Arī tā gadās.

Forumā gan uzstājās, gan piedalījās arī Liepājas, galvenokārt pašvaldības, pārstāvji ar pilsētas galvu U.Sesku priekšgalā. Seska kunga uzstāšanās bija iekļauta sesijā "Tautsaimniecība", kur tika runāts par tautsaimniecības sasniegumu ietekmi uz tēla veidošanu. Nebija tā, ka Liepājas domes priekšsēdētājam un viņa uzstāšanās partnerim – SEZ pārvaldniekam G.Krieviņam – nebija ko sacīt, bija arī bildes, ko parādīt sesijas dalībniekiem. Uzkrītoši bija vienīgi tas, ka, par savu pilsētu runājot, abiem kungiem nācās skatīties papīros, jo lielākā daļa foruma dalībnieku tomēr spēja brīvi izklāstīt savas runas saturu, neskatoties špikeros.

Tas nu tā, vismaz šis priekšnesums iemantoja kaut kādu rezonansi atšķirībā no uzņēmēja Benta Iversena uzstāšanās citā sesijā, kur viņš klāstīja savus grandiozos nākotnes plānus par Brīvdienu pilsētas būvi Liepājā, kam vajadzētu sākties jau nākamā gada pavasarī un kam noteikti vajadzētu izmainīt Liepājas nākotni par visiem simt astoņdesmit grādiem (dāņu uzņēmējs gan apsolīja tuvākajā laikā informēt "Kurzemes Vārdu" par savu projektu sīkāk).

Taču, lai kādas arī būtu uzstāšanās, vislabāk, manuprāt, runā darbi, un daudz spilgtāku iespaidu par jebkuru runu uz foruma dalībniekiem atstāja Liepājas Simfoniskā orķestra koncerts Latvijas Universitātes aulā, ko ar gudru ziņu forumam dāvināja Liepājas pašvaldība.

Šajā sakarībā vēl par vienu interesantu faktu no foruma pieredzes. Plenārsēdē uzstājās divi dāņi, kas stāstīja par to, kā veidojuši tēlu jaunam reģionam – Ērezundam, kas ar Eiropas komisijas finansiālu svētību izveidots, apvienojot divu valstu – Zviedrijas un Dānijas – apdzīvotas vietas. Ideja par jauna reģiona veidošanu radusies sakarā ar lielā Ērezunda tilta izbūvi. Tikai, lai cik labi arī bija pastrādājuši jaunizceptā reģiona tēla jeb preču zīmes veidotāji, pats reģions izrādījās absolūti nevajadzīgs kā dāņiem, tā zviedriem. Pēc šīs uzstāšanās daudziem foruma dalībniekiem radās jautājums: vai laba preču zīme var radīt pašu preci? Respektīvi, vai reģiona tēls spēs radīt pašu reģionu. Un vai tas vispār ir vajadzīgs? Vairums sliecās domāt, ka labāk tomēr reklamēt to, kas ir, nevis to, kas varētu būt. Piemēram, simfonisko orķestri, nevis mākoņos ierakstītu Brīvdienu pilsētu vai ko tamlīdzīgu.