Kurzemes Vārds

00:49 Trešdiena, 20. novembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Pirmā sleja

Velobriesmas

Sarmīte Pujēna

Sestdien kādu brīdi Liepājas ielās priekšroka būs velobraucējiem – tā sola pašvaldība. Kāpēc? Tāpēc, ka sestdienas pēcpusdienā Liepājā no Šķēdes puses iebrauks velobraucēju kolonna. Velosipēdisti ieradīsies no Ventspils, lai turpinātu ceļu uz Palangu un Klaipēdu. Brauciens ir saistīts ar starptautisku projektu, un tā mērķis ir popularizēt velotūrismu. Starp citu, kā jau esam informējuši, šai kolonnai var pievienoties jebkurš velobraucējs.

Velotūrisms ir laba lieta – gan veselīga atpūta, gan savdabīgs jaunu iespaidu gūšanas veids, un šā projekta autorus – ventspilniekus – var tikai apsveikt ar to, ka viņi cenšas pievērst plašas sabiedrības uzmanību šai nodarbei. Taču velotūrisms ir velotūrisms, bet pavisam kas cits – velosipēdists pilsētā ik dienas mums līdzās. Lai gan nav dzirdēts, ka šajā jomā būtu apkopoti jelkādi statistikas dati, tomēr, spriežot kaut vai no novērojumiem pilsētas ielās, šogad velobraucēju skaits pilsētā noteikti ir pieaudzis. Pavērojot arī jaunumus tirdzniecības tīklā, var pamanīt, ka divriteņu piedāvājums ir strauji pieaudzis – dārgus un pavisam lētus velosipēdus piedāvā gan jau agrāk atvērtie veikali, gan jaunie lielveikali un arī jauni specializēti velosipēdu veikali, tāpat individuālie lietotu velosipēdu tirgotāji. Kā lai cilvēks šajos apstākļos paliek vienaldzīgs pret tik ērtu, ekoloģisku un veselīgu piedāvājumu? Tātad nopirkt divriteni vairs nav nekāda māksla, toties pavisam cita lieta ir zināt, kā pēc tam uzvesties pilsētas ielās. Un to diemžēl zina tikai velobraucēju mazākā daļa. Par riteņotajiem satiksmes dalībniekiem nereti sūdzas gan kājāmgājēji, gan autobraucēji. Vienus riteņbraucēji traucē uz ietves, jo ar velosipēdu braukt pa to esot atļauts, citus – uz ielas, jo divriteņiem trūkst atstarotāju, braucēji neievēro nekādus satiksmes noteikumus utt. Pat paši riteņbraucēji atzīst, ka kārtības šajā jomā nav un viņi pat īsti nezina, kādai tai vajadzētu būt, jo dienestu attieksme pret cilvēku uz divriteņa ir pretrunīga: no vienas puses velobraucējs ir pielīdzināts kājāmgājējam, no otras puses – viņš tomēr pārvietojas ar ātrumu, kas vairāk raksturīgs transporta līdzeklim. It kā bez apliecības, ka tu esi apguvis satiksmes noteikumus, uz ielas ar divriteni rādīties nevar. Bet cik velobraucējiem ir šādas apliecības? Un cik no viņiem vispār zina, ka tādām jābūt? Vai velobraucēju kontrole ir pietiekama? Un vai šī kontrole nav tikai atsevišķas akcijas, nevis ikdienas sastāvdaļa?