Kurzemes Vārds

10:06 Trešdiena, 1. aprīlis
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu.
(abonementa cena 30 dienām – EUR 7,70)
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kļūt par reģistrētu lietotāju!

Aizmirsusies parole?

Aktuāls viedoklis

Mūziķus nedrīkst dalīt vietējos un ārzemju

Aldis Hofmanis, mūzikas menedžeris

Manuprāt, raideris jeb mūziķu uzstāšanās prasību rakstisks pieteikums ir labs palīgs koncertu rīkotājiem, jo tajā uzskaitīts viss māksliniekiem nepieciešamais. Protams, šīs prasības atšķiras – lielākām zvaigznēm tās ir lielākas. Svarīgākā daļa raiderī ir tā, kas attiecas uz tehniskajām lietām, kur norādīts, kādas skaņu un gaismu iekārtas mūziķiem uzstāšanās laikā ir vajadzīgas. Latvijā parasti lielākās problēmas sagādā tieši šī sadaļa. Vienkāršais apmeklētājs jau nezina, ka tā nav mūziķu vaina, ja kaut kas neskan tā, kā vajag.

Savulaik ar "Prāta vētru" mēs bijām pirmie, kas Latvijā koncertu rīkotājiem sāka iesniegt raiderus. Skatījāmies, kā tas notiek ārzemēs, un pēc turienes paraugiem veidojām savus raiderus. Es uzskatu, ka arī tiem laikiem mūsu prasības bija ļoti pieticīgas. Tie koncertu rīkotāji, kas pirms tam bija saskārušies ar ārzemju mūziķiem, to uztvēra normāli un pat atviegloti uzelpoja, jo beidzot bija skaidrs, kas konkrētajai grupai vajadzīgs. Savukārt tie, kam šādas pieredzes nebija, uzskatīja, ka mēs vienkārši lecamies. Un tā tas ir arī šodien.

Man nepatīk, ka koncertu organizētāji, arī Liepājā, dala mūziķus vietējos un ārzemju, sak, gan jau vietējiem tas būs labi diezgan, un standarti tiek pazemināti. Tāpat ļoti nozīmīgi mūziķiem ir transporta un izmitināšanas jautājumi. To apliecina arī nesenais traģiskais atgadījums ar "Līviem". Ja mūziķi pēc koncerta ir spiesti braukt mājās no Daugavpils, tad tur kaut kas nav normāli. Manuprāt, šī pasākuma rīkotājiem vajadzēja piedāvāt viesnīcu vai vismaz šoferi. Es saprotu, ka visi vēlas taupīt un nepieļaut nekādus liekus izdevumus, bet 10 latu dēļ riskēt ar cilvēku dzīvībām...

Mūziķim, it īpaši braucot garajās turnejās, mājas kādu laiku ir vieta, kur viņš uzstājas, tādēļ arī prasības ir tādas, lai mākslinieks kaut nedaudz justos kā mājās. Braucieni no vienas vietas uz otru nav nekāda medusmaize. Tas ir smags darbs, tikpat smags, kā stāvēt pie virpas un arī spēlēt uz skatuves. Mūziķis strādā visu laiku, ne tikai brīdī, kad stāv publikas priekšā.