Kurzemes Vārds

02:42 Otrdiena, 26. maijs
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu.
(abonementa cena 30 dienām – EUR 7,70)
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kļūt par reģistrētu lietotāju!

Aizmirsusies parole?

Būvē jaunu tiltu, kas savienos Otaņķus un Nīcu

Kristīne Pastore

Nu jau gandrīz mēnesi norisinās darbs pie tilta būvniecības pār Bārtas upi, kas savieno Otaņķu un Nīcas pagastus. Šis tilts ilgus gadus bija sāpju bērns ne tikai abiem pagastiem, bet arī rajonam, jo cauri Otaņķiem un Nīcai ved valsts nozīmes ceļš, pa kuru nākotnē plānots novirzīt automašīnas, lai atslogotu Liepāju no smagā transporta.

Kārtīga tilta būvniecība pār Bārtas upi starp Otaņķu un Nīcas pagastiem bija aktuāla jau 20 gadus. Pēc tam, kad nodega iepriekšējais tilts, uzcēla pagaidu tiltu, pa kuru automašīnas varēja pārvietoties tikai vienā virzienā, turklāt, braucot no Nīcas puses, bija arī neērts pievedceļš deviņdesmit grādu leņķī. Tādēļ ne viens vien neuzmanīgāks braucējs ir nobraucis lejā pa uzbērumu, tā arī uz tilta pat netiekot. Turklāt tilts bija arī pārāk šaurs, lai pa to pārvietotos lauksaimniecības tehnika – ar to ne reizi vien ir apskādētas tilta margas. Turklāt pa tagadējo tiltu pārvietoties gājējiem ir pavisam bīstami, jo viņiem domātais nodalījums ir izpostīts jau sev, tādējādi nākas iet pa braucamo daļu.

Pēc ilgās gaidīšanas beidzot ir sākta jauna tilta celtniecība. To veic akciju sabiedrība "Latvijas tilti". Kā informēja tās izpilddirektors Haralds Rozenbergs, jaunais tilts atradīsies pavisam netālu no jau esošā, un braukšanai būs divas joslas, kā arī būs divi gājēju trotuāri. Sarežģītākais no visiem veicamajiem darbiem varētu būt divu starpbalstu izveidošana upē. Taču par darbu vadītāju ir norīkots Sergejs Margaritovs, kurš ir vadījis būvdarbus līdzīgos tērauddzelzsbetona laidumu konstrukciju tiltos un ceļu pārvados, piemēram, tilta būvniecība pār Lielupi Jelgavā un vairākos citos objektos. Tilta būvniecības laikā rekonstruē arī pievedceļu, to iztaisnojot, lai nebūtu asā līkuma.

Ieplānotās izmaksas celtniecībai ir vairāk nekā miljons latu, un darbus ieplānots pabeigt līdz nākamā gada jūlija beigām. Tilta būvniecībā būs iesaistīti ap desmit cilvēku, kas visi ir tiltu būves speciālisti. Kā lēš H.Rozenbergs, tilts, kāds šobrīd top pār Bārtu, kalpo vidēji 80 gadu un ilgāk. Periodiski ik pēc 15–20 gadiem tiem ir jāatjauno tērauda laidumu konstrukcijas aizsargkrāsojums, kā arī ik pēc desmit gadiem jāmaina asfaltsegums, bet pēc 25 gadiem – hidroizolācija.

Kā sarunā ar "Kurzemes Vārdu" sacīja Nīcas Pagasta padomes priekšsēdētājs Agris Petermanis, tālākos plānos, ko paredzēts realizēt pēc tam, kad tilts jau būs uzbūvēts, ir iecerēts noasfaltēt arī apvedceļu, kas no Grobiņas cauri Otaņķiem un Nīcai tālāk ved uz kaimiņvalsti Lietuvu. Šī ceļa rekonstrukcijas laikā ir paredzēts arī Nīcas pagasta pusē esošo ceļa daļu iztaisnot pilnībā un novirzīt pa taisno uz Liepājas – Klaipēdas šosejas. Abu ceļu savienošanās tādā gadījumā varētu būt nedaudz pirms benzīna uzpildes stacijas. Tas varētu notikt līdz 2007.gadam.

Vecais tilts, pa kuru Bārtas upi braucēji šķērso jau divdesmit gadu, pagaidām vēl kalpos līdz jaunā tilta nodošanai ekspluatācijā, bet tad visticamāk, ka to nojauks.