Kurzemes Vārds

13:29 Pirmdiena, 14. oktobis
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Pirmā sleja

Ceļu neceļi

Pa vidu visiem jaukumiem, ko sola pavasaris, katru gadu šis gadalaiks satiksmes dalībniekiem asociējas arī ar diviem nemainīgiem sūrumiem – tas ir ceļu stāvoklis un emociju virpuļus raisošās gājēju un šoferu attiecības.

Par ceļu stāvokli kaislību it kā ir mazāk. Pašvaldība nežēlo līdzekļus, lai spēju robežās tos censtos sakārtot, un enerģiju, lai izskaidrotu, cik plānveidīgi un pārdomāti šis process tiek veikts. Piekrītot, ka situācija vismaz stratēģiski svarīgākajās ielās pamazām kļūst civilizētāka, nevar tomēr noliegt, ka katru pavasari ir ielas, kurām šoferi labākajā gadījumā brauc cauri nolamādamies, bet sliktākajā labo automašīnas. Manuprāt, šogad starp bedrainākajām brauktuvēm traģiskākās titulu varētu piešķirt 14.novembra bulvārim, taču pieļauju, ka aktīvāki šoferi atrastu vēl spilgtākus piemērus.

Par šoferu un gājēju attiecību saasinājumiem un iespējamiem risinājumiem rakstām regulāri. Nevarētu arī teikt, ka šī problēma uztrauc plašsaziņas līdzekļus vien, jo šopavasar dažādu pamanāmāku vai klusāku drošības akciju bijis daudz, bet televīzijas reklāma par agresīvo braucēju lielo vai mazo... ai kjū pāris nedēļu laikā pat iekļuvusi sadzīves folkloras apcirkņos, kas liecina, ka tā varētu pretendēt uz trāpīšanu mērķi. Diemžēl tā vismaz šobrīd joprojām ir tikai vēlējuma izteiksme. Pirms šās slejas rakstīšanas pārlapoju ziņu aģentūru negadījumu hronikas, kas sausi, bet nepielūdzami vēsta, ka vismaz katru otro trešo dienu šopavasar bijis kāds satiksmes negadījums, kas licis meklēt mediķu palīdzību.

Liepāja šajā ziņā nav ne labāka, ne sliktāka par citām pilsētām. Kāpēc šoferi pavasaros brauc agresīvāk, bet gājēji ielas šķērso vieglprātīgāk, to laikam varētu pamatot psihologi vai kādi zvaigžņu stāvokļu iedarbības pētnieki, bet plašsaziņas līdzekļiem atliek tikai vēl un vēlreiz aicināt visus satiksmes dalībniekus uz savstarpēju toleranci. Jo katram krustojumam un gājēju pārejai taču divdesmit četras stundas diennaktī pa kārtībniekam klāt nepieliksi.

Edgars Lūsēns