Kurzemes Vārds

18:01 Ceturtdiena, 24. septembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu.
(abonementa cena 30 dienām – EUR 7,70)
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kļūt par reģistrētu lietotāju!

Aizmirsusies parole?

Aktuāls viedoklis

Viesiem ir jājūtas gaidītiem un aprūpētiem

ANDA DAMBERGA, viesu nama "Poriņš" vadītāja

Liepājā tūrisms ir izvirzīts par vienu no prioritātēm pilsētas attīstībā. Tiem ceļotājiem, kas pie mums ierodas uz ilgāku laiku, neapšaubāmi ir svarīgi ne tikai tas, ko viņi šeit ieraudzīs, bet arī, kur pavadīt nakti. Šobrīd veidojas diezgan nopietna konkurence to uzņēmēju vidū, kas vēlas nodarboties ar tūristu izmitināšanu. Es no savas pieredzes varu teikt, ka tas ir grūts darbs, ja to vēlas darīt no visas sirds, taču vienlaikus arī interesants.

Es labprāt dalīšos pieredzē, kas, manuprāt ir svarīgākais, lai viesi izvēlētos kādu konkrētu vietu, kur pavadīt nakti. Teikšu atklāti, mums bija vieglāk nekā tiem, kas sāk šobrīd, jo pirms četriem gadiem, kad sākām strādāt, bijām pirmie, kas veidoja privāto viesu namu. Manuprāt, ir ļoti svarīgi, lai saimnieki šajā biznesā paši piedalītos ar visu sirdi un dvēseli. Es domāju, ka nebūs lielas veiksmes uzņēmumam, kuru saimnieks izveidos, bet tālāk nekādu līdzdalību neņems. Tur jau ir tā atšķirība ar lielām viesnīcām, ka viesu namus izvēlas tie viesi, kas vēlas personiskāku attieksmi, ko nevar nodrošināt lielās viesnīcās. Es zinu, ka mūsu viesiem patīk, ja ir pagatavotas tieši viņiem domātas brokastis, ka viņi var parunāties ar saimniekiem, uzzināt, kas pilsētā notiek, ko ir vērts apskatīt un kur to meklēt. Bet tas nozīmē, ka par visām aktualitātem ir jābūt informētiem arī saimniekiem un vajadzības gadījumā jāzina, kur piezvanīt, lai sarunātu kādu ekskursiju vai apskates objektu. Piemēram, nupat pie mums bija vācieši, kas vēlējās apskatīt garākās dzintara krelles. Saimnieks nedrīkst nezināt, kur to var redzēt.

Šobrīd aktuāli ir arī izīrēt viesu vajadzībām savus dzīvokļus. Es pieļauju iespēju, ka tas varētu būt perspektīvi, taču, manuprāt, tomēr jārēķinās arī ar zināmu risku, jo var taču gadīties tā, ka nezini, ko ielaid savā dzīvoklī.

Uzsākot viesu uzņemšanas biznesu, svarīga ir reklāma. Mēs sākām ar to, ka sadarbojāmies ar Lejaskurzemes Tūrisma informācijas biroju. Savukārt mūsu klienti ieteica, ka noteikti vajag ziņas par sevi sniegt arī izziņu dienestam 118. To varu ieteikt arī citiem. Izdevīgi ir arī piedalīties tūrisma izstādēs. Taču, veidojot reklāmu, svarīgi ir sniegt patiesu informāciju, nevis solīt to, ko attiecīgajā viesnīcā, viesu namā vai citā naktsmītnē nevar nodrošināt. Vislabākā reklāma tomēr ir tā, ko viesi nodod viens otram, stāstot, kā pašiem klājies. Kā stāsta mūsu viesi, lielākā daļa tieši tā arī ir uzzinājuši par mums. Un tas, protams, ir patīkami. Bet, lai tā būtu, saimniekiem ir jābūt gataviem, ka viesi viņus var patraucēt jebkurā diennakts stundā.