Kurzemes Vārds

05:03 Ceturtdiena, 27. jūnijs
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Aktuāls viedoklis

Radiostacijai jāpiesaista plaša auditorija

NORMUNDS KĀRKLS, elektronisko saziņas līdzekļu eksperts

Tie elektroniskie plašsaziņas līdzekļi, kas Liepājā šobrīd darbojas, ir diezgan stabili aizņēmuši savu vietu – TV "Dzintare", "Rietumu Radio", "Radio Liepāja" un radio "SWH" Liepājas studija. Nekādi īpaši satricinājumi nenotiek, un arī perspektīvā es tādus neredzu. Savā ierastajā ritmā radiostacijas vairāk vai mazāk attīstās atbilstoši savām intelektuālajām un materiālajām spējām. Protams, ļoti daudz izšķir resursi. Kaut gan mums ir divas vietējās radiostacijas, ļoti žēl, ka pietrūkst konkurences – ir bijis tāds brīdis, kad pastāvēja trīs vietējās televīzijas, šobrīd ir tikai TV "Dzintare", kurai arī pēc nedēļas būs desmit gadu jubileja. Agrāk attīstība notika diezgan strauji – pilnīgi lēcieniem.

Šobrīd nav nekādu satricinājumu, revolūcijas nenotiek un saziņas līdzekļu darbība rit savu gaitu. Atliek vien novēlēt, lai, ekonomikai attīstoties, arvien lielākus resursus varētu ieguldīt programmu kvalitātes uzlabošanā, lai plašsaziņas līdzekļu darbinieki pēc iespējas vairāk domātu paši, lai pēc iespējas mazāk būtu atkarīgi no dažādiem šaubīgiem projektiem. Lai gan tās ir komercstacijas, tomēr informācijai vajadzētu būt ticamai, lai klausītājs to īpaši neapšaubītu, ka ziņas varētu būt subsidētas, nopirktas. Maksas raidījumi un dažādi projekti, ja tie ir definēti, ir normāli, jo pieder pie šo komercstaciju dzīvošanas un izdzīvošanas. Elektronisko masu saziņas līdzekļu uzturēšana ir sirdslieta – es nezinu nevienu cilvēku Liepājā, kurš vadītu radiostaciju vai televīziju biznesa nolūkos. Protams, ar darbu radio var realizēt dažādas intereses, piemēram, dīdžeji palielina savu reitingu un labāk kotējas klubos.

Tā kā pilsētā ir viens latviski runājošs radio – "Rietumu radio", vienīgais, ko varu novēlēt, ir pētīt un maksimāli apmierināt visu auditoriju vēlmes. Un tā būs radiostacijas veiksme – reklāmdevēji sapratīs, ka radiostacijai ir pietiekami liela auditorija – sākot no skolēna, jaunieša, studenta un beidzot ar vecāko paaudzi un pensionāriem –, dos reklāmas, un rādžiņš dzīvos.

Pirmais ziņotājs par visu notiekošo pilsētā ir radio. Par to, kas tikko ir noticis, kas pašlaik notiek un kas tūlīt notiks, lai cilvēks var plānot savu rīcību tuvākajā laikā – šodien, pēc stundas. Ja radio šo uzdevumu veic, tad tas ir veiksmīgs.