Kurzemes Vārds

23:52 Pirmdiena, 23. septembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Jaunais prezidents sola gādāt par "Laumas" attīstību

Viktors Ulberts

Liepājniekiem nav jāuztraucas, ka jaunie īpašnieki varētu mazināt akciju sabiedrības "Lauma" prestižu un pozīcijas tirgū. Tieši otrādi, tiks gādāts par to, lai palielinātos ražošanas apjomi un tirgus daļa rietumvalstīs, sarunā ar "Kurzemes Vārdu" sacīja "Laumas" jaunais prezidents Indreks Rahumā. 32 gadus vecais tallinietis arī piekrita pastāstīt vairāk par sevi, pieredzi un darbu.

– Liepājniekiem šobrīd ir zināms tikai jūsu vārds, nekas vairāk. Pastāstiet mazliet par sevi.

Esmu dzimis Igaunijas galvaspilsēta Tallinā. 15 gadu vecumā pārcēlos uz dzīvi Zviedrijā, Stokholmā, lai tur mācītos ģimnāzijā, kā arī pēc tam pabeigtu Stokholmas ekonomikas augstskolu. Tur es arī ieguvu augstāko izglītību ekonomikā.

Igaunijā atgriezos pirms desmit gadiem. Tur sāku strādāt investīciju kompānijā "Alta Capital", kas tagad ir akciju sabiedrības "Lauma" kontrolpaketes īpašniece. "Alta Capital" ir realizējusi vairākus investīciju projektus, īpaši tekstilindustrijas jomā. Igaunijā kompānijai pieder tekstilizstrādājumu ražošanas firma "Klementi", kuras akcijas tiek kotētas Tallinas biržā. Uzņēmums gan ir mazāks par "Laumu", tajā strādā ap 500 darbinieku.

Tallinā es biju un aizvien esmu "Klementi" padomes priekšsēdētājs, vēl iepriekš biju strādājis par finanšu direktoru aviokompānijā "Estonian Air". Bet pašlaik visvairāk esmu aizņemts ar "Laumas" prezidenta pienākumiem.

– Kāpēc kompāniju "Alta Capital" ieinteresēja "Lauma"? Vai agrāk ko zinājāt par šo firmu?

Protams, ka zināju. Vispār mēs jau ilgi ar interesi lūkojāmies uz "Laumu", apmēram trīs gadus. Ilgi negribēja mums to pārdot, līdz tomēr spējām vienoties. Uzņēmums ir ļoti labs. Manuprāt, tādēļ, ka paši vadītāji bija ļoti labi – gan Zigrīda Rusiņa, gan Viktors Aišpurs ir daudz strādājuši, lai sasniegtu to līmeni, kāds ir pašlaik. Bet nu uzņēmumā sākusies jauna fāze.

– Ko nozīmē šī jaunā fāze? Kā jūs vērtējat situāciju uzņēmumā?

Situācija ir laba. "Laumai" ir stabils noiets austrumu tirgū. Zināmas iestrādes ir arī rietumvalstīs, taču tur, manuprāt, vēl ir ļoti lielas iespējas. Būs daudz jāstrādā, lai rietumos palielinātu mūsu tirgus daļu. Jaunās fāzes mērķis ir kāpināt apgrozījumu. Plānojam to palielināt par aptuveni 10 procentiem gadā. Tas ir reāli. "Laumā" ir labi speciālisti un labas iekārtas. Taču tām vēl nepieciešamas investīcijas. Mums būs jāizpilda investīciju programma, kas tika izstrādāta vēl pirms diviem gadiem. Līdz ar jaunām iekārtām vēl pieaugs produkcijas kvalitāte.

– Vai strādniekiem nav jābaidās no štatu samazināšanas?

Tieši otrādi. Ja jau mēs plānojam kāpināt apgrozījumu, tātad ražosim vairāk un noteikti vajadzēs vēl vairāk strādnieku.

– Kad uzzinājāt, ka kļūsit par "Laumas" prezidentu? Vai bija grūti uzsākt darbu šajā amatā?

Tā kā kompānija "Alta Capital" ir lielākā akciju turētāja "Laumā", loģiski, ka uzņēmums jāvada tās pārstāvim. Tāpēc, līdzko "Laumu" nopirkām, uzzināju, ka tikšu virzīts šim amatam. Bet es neteiktu, ka ļoti grūti bija iejusties šajā amatā, jo iepriekš jau strādāju tekstilrūpniecības jomā.

– Kad pirmo reizi ieradāties Liepājā?

Šā gada janvārī, kad ieradāmies iepazīšanās vizītē "Laumā". Bet tagad jau mēnesi te dzīvoju. Man Liepājā ļoti patīk. Īpaši Jūrmalas parka apkārtne un pludmale. Lai gan arī Tallina atrodas pie jūras, tik labas pludmales tur nav. Tiesa, laika apstākļi gan varēja būt labāki.

– Vai pārcēlāties ar visu ģimeni?

Nē, sieva dzīvo Tallinā un tikai uz laiku pie manis atbrauca. Bērnu mums pagaidām nav. Taču augustā "Laumā" sāks strādāt izpilddirektors, un tad arī man nevajadzēs uzņēmumā uzturēties katru dienu.

– Kādu jūs redzat "Laumu", piemēram, pēc 10 gadiem?

10 gadu tālu nākotni ir grūti prognozēt. Taču es vēlētos, lai "Laumas" zīmols šajā laikā vismaz austrumu tirgū kļūtu pats spēcīgākais. Rietumos gan to būtu grūti panākt, jo tur vismaz gatavās produkcijas jomā ir ļoti liela konkurence. Taču lielas iespējas saglabājas izejmateriālu tirgū. Pie tā tad mēs arī strādāsim.