Kurzemes Vārds

11:54 Ceturtdiena, 22. augusts
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Brīvbrīdis

Autoražotāji gatavojas pārsteigt

Ik dienas pasaules lielākie autoražotāji, cenšoties nosargāt un palielināt savas tirgus daļas, meklē arvien jaunus risinājumus modeļu pilnveidē un uzlabošanā. Portālā www.iauto.lv apskatāmi vēl tikai plānotie autobūves gigantu veikumi, un "Kurzemes Vārds" veica nelielu ieskatu tuvākajā automobiļu nākotnes vīzijā.

"Jaguar" gatavo sporta kupeju

Jaunā "Jaguar" sporta kupeja ieraugāma pirmajos spiegu fotouzņēmumos. Šis modelis 2006.gadā kļūs par modeļa "XK" aizvietotāju. Gan kupeja, gan kabriolets oficiāli publikai tiks parādīti 2005.gada rudenī vai 2006.gada sākumā.

Pagaidām pilnīgi pārbūvētā četrvietīgā kupeja pazīstama ar koda nosaukumu "X150". Visa ritošā daļa, platforma, kā arī alumīnija virsbūve izgatavota pēc jaunā "XJ" sedana rasējumiem.

Jaunās kupejas riteņu bāze būs par 25 centimetriem īsāka kā "XJ". Pagaidām nevar neko noteiktu pateikt par modeļa ārpusi, bet proporcijas iespaido. Datoruzņēmums – tas ir pieņēmums, kāds varētu būt "X150", ņemot vērā pēdējās idejas, kas jau izmantotas iepriekšējo modeļu izgatavošanā.

Jau šogad "Jaguar" apgalvoja, ka "X150" tiks montēts turpat, kur šobrīd izgatavo "XJ". Tika teikts, ka šī versija saņems iepriekš izgatavoto modeļu dzinējus, kā arī sešu pakāpju automātisko transmisiju – visu to pašu, kas ir "XJ" sedanam, tikai atvieglotu un sportiskāku.

"BMW" – vienkāršāks un elegantāks

Izmēģinājumu laikā kāds fotogrāfs tomēr noķēris jauno automobili "BMW 3 Series". Neskatoties uz apmetni, ar kuru nosegtas stratēģiski svarīgākās virsbūves detaļas, jau ir skaidrs, ka jaunais trijnieks būs vienkāršāks un elegantāks par saviem priekštečiem.

Jaunums oficiāli tiks demonstrēts 2005.gada rudenī Frankfurtes autosalonā un pavisam drīz pēc tam parādīsies tirdzniecībā. Ar pusgada intervālu sedanam sekos universāls, bet vēl pēc pusgada – kupeja un kabriolets.

"Subaru" – rallijam un ikdienai

Vienā no intervijām ar kompānijas "Subaru" dizaineriem japāņu žurnālistiem izdevās izdarīt dažus skiču fotouzņēmumus. Zīmējumos attēlots dalībai pasaules čempionātā sagatavotais sedans, un diez vai automobiļa sērijveida modelis kardināli atšķirsies no rallija versijas.

Skatienu uzreiz piesaista automobiļa priekšējā daļa. Vispirms jau jaunā radiatora reste, kas veidota konceptauto "B11S" stilā. Bez tam auto ticis arī pie jauniem lukturiem un aerodinamiskākas, pielaizītākas formas. Visbeidzot "Impreza", cik ļauj nojaust zīmējumi, ir vairāk vai mazāk veiksmīgi atbrīvojusies no gaisa savācējlūkas motora pārsegā. Visdrīzāk gaisa piekļuve motortelpai tiks nodrošināta uz priekšējā bufera un apjomīgās radiatora restes rēķina. Diemžēl zīmējumi nesniedz priekšstatu, kā varētu izskatīties auto aizmugures daļa. Visticamāk, auto garums paliks iepriekšējais, bet salona izmēri tiks palielināti uz bagāžas nodalījuma rēķina – tas pilnīgi noteikti būs īsāks nekā līdzšinējam modelim. Pagaidām nav nekādas informācijas, kad varētu tikt prezentēts pat jaunā "Subaru Impreza" konceptmodelis.

Jaunā 600 zirgspēku "Invicta"

Speciālisti angļu kompānijā "Invicta", kas nodarbojas ar sportisko automobiļu izstrādi un ražošanu, ķērušies pie savas kupejas "Invicta S1" jaunas, 600 zirgspēku jaudīgas modifikācijas izstrādes. Gaidāms, ka šis auto tiks aprīkots ar piecu litru "V8 Ford" dzinēju un sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Turklāt jaunais auto no iepriekšējā atšķirsies arī ar jaunu aerodinamisku virsbūvi.

Pēc aptuveniem aprēķiniem, jaunā "Invicta S1" spēs sasniegt maksimālo ātrumu 320 km/h. Kā paziņojuši kompānijas pārstāvji, "S1" jau sākotnēji izstrādāta ar aprēķinu jaudai, lielākai par bāzes versijas 320 zirgspēkiem. Pēc viņu vārdiem, modeļu klāsta attīstība šādā virzienā esot pilnīgi loģiska – vispirms tiek radīta bāzes versija un pēc tam izstrādāta modifikācija tiem, kam vajadzīgs vēl jaudīgāks un ātrāks auto.

Tomēr pagaidām vēl nav skaidrs, vai šī modifikācija tiks ražota sērijveidā un kad tā parādīsies tirgū. Nav zināma arī auto plānotā cena.