Kurzemes Vārds

02:16 Pirmdiena, 23. septembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Pirmā sleja

Kāpēc viņiem izdevās

Nupat notikušais pludmales festivāls "Caines Beach Party" drošu roku rakstāms mūsu pilsētas izklaides industrijas Lielo Notikumu grāmatā, jo pirmo reizi privāts sarīkojums mūsu pilsētā pulcēja vairāk nekā 25 tūkstošus cilvēku lielu auditoriju. Nedomāju, ka šo sarīkojumu vajadzētu celt nezin kādās trejdeviņās debesīs vai meklēt tur augsto mākslu, jo tāds nemaz nebija tā mērķis. Tomēr fakts, ka brāļi Raivo un Mareks Mediņi kopā ar Uldi Kleinu un palīgu komandu prata sasniegt iecerēto – proti, radīt dzīvespriecīgu un notikumiem bagātu izklaidi cilvēku tūkstošiem, – liek paraudzīties, kāpēc viņiem tas izdevās.

Vispirms, manuprāt, minama pieredze. Tik grandiozs festivāls nav noorganizējams pirmajā reizē, un Mediņi uz šo kulmināciju gāja četrus gadus, ar katru vasaru apgūstot arvien jaunas iemaņas izklaides mārketingā, menedžmentā, kā arī smeļoties idejas ārzemēs un pielāgojot tās vietējai situācijai.

Otrs elements ir organizatoru darbaspējas kopā ar fizisko izturību. Šo rindu autoram ir bijusi iespēja pabūt uz sliekšņa starp skatītājiem, plašsaziņas līdzekļiem un festivāla aizkulisēm, bet varu vienīgi pievienoties "Dzirnu" vadītājam, lai pabrīnītos, kā visu šo sportošanas – atrakciju – mūzikas – izklaides šovu – ēdināšanas – labierīcību – apsardzes utt. mehānismu var sajūgt kopā vienotā ķēdītē tukšā vietā jeb pludmales smiltīs.

Un kā trešo niansi gribu minēt pārliecību par saviem spēkiem. Organizatori ticēja savai idejai, bija pārliecināti, ka spēs savākt nepieciešamo 65 tūkstošus latu prāvo budžetu un aizvadīt sarīkojumu no A līdz Z, un tas viņiem arī izdevās, sasniedzot virsotni, kuru pārspēt nebūs viegli. Jautājums, vai šis sarīkojums ir vajadzīgs Liepājai, varētu šķist muļķīgs, ja piefiksējam, kāda automašīnu straume piektdienas vakarā no Rīgas plūda Liepājas virzienā. Un tas šķistu arī dumjš, ja novērojam, cik daudz dažādu pasākumu pašvaldība jauši vai nejauši organizēja šajās dienās, vai cik nopelnīja pārējās pilsētas kafejnīcas un viesu nami. Taču uz šā fona Liepājas pašvaldības sniegtais finansiālais atbalsts rīkotājiem pusotra tūkstoša latu vērtībā šķiet drīzāk ierindojams kuriozu sarakstā un liek ieklausīties baumās, ka kāda kaimiņpilsēta gatava šo festivālu pārpirkt par lielām summām. Dilemma starp patriotismu par drupačām vai bezrūpīgu nākotni svešumā nav no patīkamākajām, bet esmu pārliecināts, ka liepājnieku tūkstoši vēlas pludmales svētkus tepat mūsu pludmalē.

Edgars Lūsēns