Kurzemes Vārds

01:20 Pirmdiena, 23. septembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Aktuāls viedoklis

Ja grib sportot, vajag iemācīties

ULDIS HMIEĻEVSKIS, autobraukšanas sporta entuziasts un rallija "Kurzeme" preses centra vadītājs

Cik pats esmu novērojis, sportisti, kas ar autobraukšanu nodarbojas profesionālā līmeni, pilsētas ielās uzvedas ļoti korekti, brauc pieklājīgi. Dažkārt šie braucēji varbūt nedaudz palielina ātrumu, taču viņi vismaz nerada avārijas situācijas. To diemžēl nevar teikt par dažiem amatieriem, kas pilsētas ielās ar savām automašīnām uzvedas agresīvi, neievēro satiksmes noteikumus un brauc, kā pašiem labpatīkas, nerēķinoties ar citiem satiksmes dalībniekiem. Es uzskatu, tieši šādu braucēju dēļ bieži gadās sadursmes un arī sastrēgumi. Tāpēc mans viedoklis ir ļoti strikts: ja kāds grib nodarboties ar autosportu, tad labāk to mācīties un darīt tādās vietās, kur netiek traucēti citi satiksmes dalībnieki.

Ātri braucēji, protams, ir bijuši un arī būs vienmēr. Taču, tā kā zināmu laiku esmu dzīvojis arī Rīgā, varu salīdzināt satiksmi abās pilsētās, un jāsaka, ka man sākotnēji bija ļoti grūti pierast pie Liepājas mierīgā ritma, jo te automašīnu plūsma ir daudz lēnāka. Galvaspilsētā autovadītājiem, lai iekļautos kopējā plūsmā, ir jābrauc ar lielāku ātrumu, kā arī manevri jāveic citādāk. Ja šāds autovadītājs nonāk Liepājā, tad sākumā tas tiešām var izcelties uz kopējā fona un izskatīties pēc agresīva braucēja, taču, manuprāt, situācija ir līdzīga, ja pie Liepājas ritma pieradis braucējs nonāk Ventspilī, kur automašīnu plūsma ir vēl lēnāka.

Daudzi ir arī satraukušies, ka mācību automašīnas rada nevēlamas stresa situācijas ar lēnu braukšanu un aizkavē visu transporta plūsmu. Gribu atgādināt, ka mēs visi tieši tā esam sākuši braukt – lēni un pārdomāti, instruktora uzraudzībā. Taču bez šaubām ir situācijas, kad kāda mācību automašīna tiešām kaitina. Lai arī noteikumos tas īsti nav norādīts, uzskatu, ka nav pareizi, ja, piemēram, Brīvības ielā mācību automašīnas ar nelielu ātrumu velkas pa brauktuves kreiso joslu, kuru daudz lietderīgāk varētu izmantot tie braucēji, kas steidzas. Tomēr nevaru neminēt, ka ļoti bieži mācību automašīnas brauc vispareizāk – atbilstoši satiksmes noteikumiem.