Kurzemes Vārds

07:26 Svētdiena, 25. augusts
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Bērēs - bez pasūtītajām buķetēm

Daiga Borska

Bēres nu reiz ir notikums, kas priecīgas emocijas neraisa. It sevišķi mirušā tuviniekiem, kuri ne tikai pārdzīvo aizgājēja nāvi, bet arī cenšas mirušo pēdējā gaitā izvadīt ar cieņu un mīlestību. Liepājniecei Irēnai Atholdei savas mātes bēres paliks atmiņā, saistītas ar negaidītu un nepatīkamu notikumu. Tajā iesaistītas trīs puses, un katrai ir savs viedoklis par notikušo.

Šādā situācijā var nonākt katrs
Stāsta Irēna Atholde: "Uzskatu, ka, tikai pateicoties Nodokļu inspekcijas divu ierēdņu izdarībām, mēs, tuvākie ģimenes locekļi, mātes bērēs palikām bez pasūtītajām bēru buķetēm un tādēļ nevarējām no mātes un vecmāmiņas atvadīties tā, kā bijām iecerējuši." Bēres notika nesen sestdienā. Jau trešdien vienā no Pētertirgus ziedu kioskiem tika pasūtītas sešas bēru buķetes. Arī piektdien tuvinieki aizgājuši uz kiosku, lai vēlreiz pārliecinātos, ka visas sešas buķetes būs tieši no tādiem ziediem, kā pasūtīts.
45 minūtes pirms bēru ceremonijas tuvinieki ieradās pēc buķetēm. Taču - pārdevēja likusi minūtes piecpadsmit pagaidīt aiz durvīm, paskaidrojot, ka esot aizņemta ar divām Nodokļu inspekcijas darbiniecēm, kuras tieši tobrīd veicot pārbaudi šajā stendā. I.Atholde turpina: "No sākuma domājām, ka nav ko uztraukties, pagaidīsim, jo bēru ceremonijai bija jānotiek dažu soļu attālumā, baznīcā. Stāvējām un vērojām ierēdņu darbošanos, taču pēc laika sapratām, ka gaidīt vairs nevar. Uz mūsu iebildumiem, ka bēru ceremoniju nav iespējams pārcelt uz vēlāku laiku, ierēdnes nereaģēja un ar lielu pārākuma apziņu demonstratīvi lēni kārtoja savus dokumentus. Pēc laika izrādījās, ka no sešām pasūtītajām buķetēm saņemt varam tikai vienu, jo kioska vadītāja jau pirms mūsu atnākšanas bija aizņemta ar ierēdnēm un nebija paguvusi buķetes uztaisīt. Es, protams, biju saniknota, ka savai mātei pēdējo reizi nevarēšu aiznest viņas mīļākos ziedus - kallas un ka arī mazbērni nevar saņemt tādas buķetes, kādas bija vēlējušies."
Tad talkā nākusi kāda blakuskioska pārdevēja, uz ātru roku izveidojot ko līdzīgu pasūtītajām buķetēm. Līdz ar to bēru ceremonijā tuvinieki ieradušies paši pēdējie, stresu radot pārējiem pavadītājiem, kuri nezināja kavēšanās iemeslus. Pēc visa pārdzīvotā sieviete jautāja: "Cik aizsargāta vai neaizsargāta no ierēdņu izdarībām esmu es kā nodokļu maksātāja? Neapstrīdu, ka tirdzniecības vietas jāpārbauda, bet nedomāju, ka tādēļ man būtu jācieš, kā šajā gadījumā. Vai tiešām nevarēja ļaut pārdevējai izpildīt pasūtījumu un tad sākt pārbaudi? Kas būtu mainījies, ja pārbaudi sāktu pēc stundas? Šis nebija tas gadījums, kad es varēju ieiet citā tirdzniecības vietā un nopirkt jebkurus citus ziedus. Vai tiešām šīm abām ierēdnēm nekad nav bijis pēdējā gaitā jāpavada kāds tuvs cilvēks? Man šoreiz tā bija mana māmiņa un bērniem vecmāmiņa. Kā viņas būtu jutušās mūsu vietā? Un tagad man tiešām kļūst žēl tās diezgan iespaidīgās naudas summas, kas tiek atvilktas no manas darba algas šo darbinieku uzturēšanai..."

Buķetes gatavo saņemšanas dienā
"Kurzemes Vārds" runāja ar individuālā uzņēmuma "Lendi" īpašnieci Viju Balkovsku, pie kuras bija veikts pasūtījums un kura iepriekš minētos faktus apstiprināja. Nodokļu inspekcijas darbinieces kioskā ieradušās, kad bija uztaisīta tikai viena pasūtītā buķete un otra sākta. Pārbaudes laikā V.Balkovska nevarēja strādāt, jo visa uzmanība bija jāvelta kontrolierēm. Uz jautājumu, kādēļ pasūtītās buķetes nebija uztaisītas jau ātrāk, pārdevēja sacīja: "Pēc katra pasūtījuma saņemšanas tiek ieplānots laiks, kas nepieciešams tā izpildei. Buķetes gatavoju tajā dienā, kad pasūtītājs tās vēlas saņemt, nevis iepriekšējā dienā. Darbu sāku laikus, katrai buķetei atvēlot zināmu daļu laika, bet šajā gadījumā ieplānotais darbs negaidīti tika pārtraukts, tādēļ nevarēju izpildīt klientes pasūtījumu. Es nevaru nerespektēt ieradušos inspektoru prasības un viņu darbu. Par šo gadījumu klientei esmu vairākkārt atvainojusies."

Inspektores aicināja apkalpot klienti
Lai noskaidrotu trešās puses viedokli, "Kurzemes Vārds" vērsās pie Valsts ieņēmumu dienesta Kurzemes reģionālās iestādes biroja priekšnieka Māra Kūļa. Pēc apstākļu noskaidrošanas viņš sniedza savu komentāru.
M.Kūlis: "Veicot tematisko pārbaudi tirdzniecības vietās, uzņēmumu darbu VID nodokļu inspektori nekavē. Taču piecas minūtes ir vajadzīgas, lai pārbaudītu kasi un izdrukātu "X" pārskatu. Konkrētajā gadījumā VID darbinieces ievērojušas pircēju un piedāvājušas kioska vadītājai klienti apkalpot, taču vadītāja no šī piedāvājuma atteikusies, pamatojot to ar vēlmi pabeigt iesākto darbu ar nodokļu inspektorēm."