Kurzemes Vārds

03:24 Pirmdiena, 23. septembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Brīvbrīdis

Un bikses atkal der kā uzlietas.
Stāsti ne jau par biksēm…

Pavasaris tūlīt būs klāt (tas nekas, ka šobrīd vēl ir sniegs, tas drīz nokusīs). Un domās daudzi jau staigājam pa iepirkšanās vietām, lai iegādātos kaut ko gaišu, kaut ko jaunu un kaut ko piemērotu jaunajai sezonai. Jo - ak vai! - vecās, pagājušajā pavasarī pirktās bikses jostasvietā vairs nevar aiztaisīt. Bet visādi citādi tās bikses (vai svārki) ir pavisam labi, turklāt joprojām pietiekami modīgi, un tos nemaz negribas mest prom. Bet kā lai tiek tajos iekšā? "Brīvbrīdis" uzklausīja vairāku liepājnieču pieredzi, kā pavasarī atbrīvoties no ziemā uzkrātā svarīguma.

Vingrot, vingrot un vingrot!
Hm, patiesībā vingrot vajadzētu visu cauru gadu - kurš gan to nezina: sēdošs darbs, nomākts garastāvoklis un daudz kas cits. Fiziskās aktivitātes tad lieti noder. Bet ne vienmēr izdodas kā gribētos. To saka 25 gadus vecā Liene un atzīstas, ka jau trešo gadu, tuvojoties pavasarim, tomēr atrod gribas spēku un pārliecināti dodas uz sporta zāli. "Divas reizes nedēļā stundu un pat vairāk svīstu trenažieru zālē un vienu reizi tā kārtīgi plunčājos baseinā," viņa stāsta. "Bet tad arī ņemos no visas sirds. Un ticiet vai ne, bet mēneša beigās jau rezultāts ir jūtams. Tad es sevi, protams, strostēju, kāpēc nevarēju tā visu gadu, tad nebūtu to lieko kilogramu. Nu, nevarēju! Varēšu nākamgad!" Liene gan neslēpj, ka vienlaikus ar lielo vingrošanu tomēr daudz kritiskāk izvērtē arī savu ēdienkarti. Vismaz pie rīta kafijas smalkmaizīti vairs neēdot.

Ūdens aizskalo visu!
30 gadu vecajai Ivetai ir cita pieredze: "Es ļoti labi pazīstu savu organismu un zinu, ka pēc krietnākas ēšanas nedēļas (vai mēneša) man pietiek dažas dienas cītīgāk pastiprināti dzert ūdeni (vismaz divus litrus dienā), lai pakrūtē atkal atgrieztos viegluma sajūta un svārki vai bikses derētu kā iepriekš." Viņa pēc šīs pašas atklātās (lai gan iepriekš tomēr kaut kur lasītās) pieredzes dzīvo jau vairākus gadus un priecājas, ka viss tik viegli izdodas.

Diena bez ēdiena
36 gadus vecā Anita stāsta, ka jau vismaz piecus gadus priecājas, ka "Kurzemes Vārdā" ik gada sākumā ir publicēta jogu gavēšanas tabula. "Man ir pilnīgi vienalga, vai tā tiešām ir jogas piekritēju prakse vai kaut kas cits, bet palīdz ļoti labi," stāsta Anita. Pirmo gadu, kad viņa iepazinusies ar šo praksi, veselu gadu cītīgi ievērojusi, kad jāgavē pēcpusdienās un kad - visu dienu. Un rezultāts bijis ideāls. Tiešām ideāls, jo liekais svars samazinājies un vēlāk turējies tāds, kāds sievietei ir pieņemams. "Turklāt pēc pusgada mans organisms jau tik tālu bija pielāgojies, ka pats signalizēja, ka vajadzētu atkal vienu dienu gavēt," viņa saka. "Paskatījos kalendārā, un tiešām - tuvojās īstā diena!" Pēc gada Anita mazliet palaidusies slinkumā un vairs tik regulāri neēšanas dienas nav ievērojusi. Un organisms attiecīgi reaģējis - svars pakāpeniski palielinājies. Tagad jau kopš janvāra viņa atkal ievēro iepriekšējās tradīcijas un ir pārliecināta, ka rezultāts būs.
40 gadu vecā Jūlija par jogas gavēšanu neko nezina, taču viņai neēšanas sakarībā ir cita, jau gadiem ilga pieredze - neievērojot nekādas mēness fāzes vai kaut ko citu, viņa atsakās no ēdiena vienu reizi nedēļā. Tās ir pirmdienas. Diena izvēlēta likumsakarīgi - brīvdienās vienmēr maltītes ir bagātīgākas nekā citās dienās. Šajās gavēšanas dienās Jūlija gan dzer kafiju (rūgtu), gan arī ūdeni, bet ne kādas sulas no paciņām. Un neēd neko!

Tējas un burkāni
Mokošāka pieredze nekā citām tievētājām ir 33 gadus vecajai Veltai. Viņa nekad nav bijusi no īpaši slaidajām, un ziemas laikā apaļumi, protams, kļūst kuplāki. "Ja redzu, ka nu gan ir par daudz, nopērku kādu tēju, tabletes vai kādus pilienus, kas veicina vēdera ātrāku izeju," par savu pieredzi stāsta Velta. "Bet teikšu atklāti, šī metode nav no patīkamākajām. No daudziem šiem preparātiem sāp vēders un, ja arī gaidītais rezultāts ir, tad īslaicīgs. Katrā ziņā šī metode nav situācijas atrisinājums, taču vismaz īslaicīgi palīdz."
Citādāk ar šo problēmu cīnās Marita, kas arī sevi sauc par apaļīgu. "Tuvojoties pavasarim, es kļūstu par īstu trusi," viņa smejoties atzīstas. "Tas nozīmē, ka ēdu ļoti daudz burkānu. Pat kilogramu dienā. "Jau vakarā tos notīru un sagriežu šķēlītēs. Un ēdu tos gan pie rīta kafijas mājās, gan arī ņemu līdzi uz darbu un graužu, kad vien sagribas ēst," viņa atklāj savu metodi. "Un tad ir divkāršs labums - gan mazliet samazinās svars, gan arī uzlabojas vēdera darbība."

Sagatavoja Kristīne Pastore