Kurzemes Vārds

08:23 Otrdiena, 25. jūnijs
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Paredz modernizēt ostas velkoņu floti

Viktors Ulberts

Šā gada nogalē Liepājas ostā darbu sāks pilnīgi jauns velkonis "Amber", tas pašlaik tiek būvēts firmas "Damen Shipyard" kuģu būvētavā Gdaņā, kas atrodas Polijā. Jauno velkoni pasūtījusi SIA "Amberholdings Liepaja", kas šeit sniedz velkoņu pakalpojumus. Tas notiek atbilstoši uzņēmuma izstrādātajai velkoņu flotes modernizācijas programmai, lai firma būtu gatava lieltonnāžas kuģu apkalpošanai mūsu ostā.

SIA "Amberholdings Liepaja" velkoņu pakalpojumus sniedz jau piecus gadus. Pērnā gada nogalē uzņēmumam mainījās īpašnieks, to iegādājas firma "LSF Holdings", kas nodarbojas ar tranzītbiznesu Rīgas un Ventspils ostā. Tagad tā pievērsusies arī velkoņu biznesam Liepājā. "Ostā tiek būvēti jauni termināļi, kas jau tagad spēj apkalpot kuģus ar kravnesību līdz 40000 tonnām, bet, ņemot vērā ostas attīstības plānus, nākotnē radīsies nepieciešamība palielināt un modernizēt Liepājas ostas velkoņu floti. Tāpēc arī izstrādājām programmu, kas paredz mūsdienīgu ostas velkoņu iegādi," skaidroja SIA "Amberholdings Liepaja" direktors Sergejs Odincovs.

Pērn izsludinātajā konkursā par jauna velkoņa būvi piedalījās vairāk nekā 10 vadošās Eiropas kuģu būvētavas. Holandes sabiedrības "Damen Shipyard" piedāvājums izraudzīts, jo tā specializējusies tieši velkoņu būvē. Kopš 1968.gada kompānija uzbūvējusi vairāk nekā 3,5 tūkstošus dažāda tipa un jaudas velkoņu.

Jaunais velkonis Baltijas jūrā būšot viens no jaudīgākajiem ar ļoti augstu manevrēšanas spēju – nepieciešamības gadījumā, atrodoties uz vietas, tas spēs apgriezties par 360 grādiem. Par moderno aprīkojumu gādās tādas pasaules vadošās kompānijas kā "Caterpillar", "Rolls–Royce", "Bosch" u.c. Bez tam jaunajam velkonim būs paaugstināta ledus klase, to varēs izmantot arī ledus laušanai. Jaunais velkonis kompānijai izmaksās četrus miljonus eiro.

Interesanti bijuši arī kuģa nosaukuma meklējumi. Sākumā firma gribējusi velkoni nodēvēt par "Liepāju", taču kuģītis ar šādu nosaukumu jau vago Daugavas ūdeņus pie Rīgas. Tad gribēja to nosaukt par "Kurzemi", bet arī šis vārds izrādījies aizņemts. Un nolemts jauno velkoni nosaukt par "Amber", kas arī ir viens no Liepājas simboliem. Latviskais nosaukums "Dzintars" jau pieder vienam no kompānijas velkoņiem.

Patlaban SIA "Amberholdings Liepaja" flotē ir trīs velkoņi, kas būvēti pagājušā gadsimta 70.gados, taču aizvien vēl teicami pilda savas funkcijas. Firma nodarbina vairāk nekā 20 cilvēku, un līdz ar jaunā velkoņa stāšanos ierindā radīsies vēl 10 darba vietu. Šās ekipāžas locekļus paredzēts apmācīt Holandē.

S.Odincovs norādīja, ka "Amber" nebūs vienīgais jaunais velkonis kompānijas flotē. Tikšot pasūtīti arī citi, taču tie nebūs tik jaudīgi, kā pašlaik vēl būvēšanas stadijā esošais "Amber". Salīdzinājumam: šobrīd lielo "Panamax" tipa kuģu apkalpošanai vajadzīgi četri velkoņi, bet, kad darbu sāks "Amber", pietiks ar diviem.