Kurzemes Vārds

13:22 Piektdiena, 6. decembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Saplīsusi kafijas kārba, iepirkumu maisiņi un policija

Daiga Borska

Pastāv kārtība, kuru mēs, pircēji, ieejot konkrētā veikalā, esam pieņēmuši par pašsaprotamu. Veikals ir vieta, kur dodamies iegādāties lielus un mazus pirkumus un kā klienti rēķināmies ar zināmām ērtībām un pakalpojumiem. Taču dažādos veikalos piedāvātais apkalpošanas līmenis un iepirkšanās process var būt visai atšķirīgs. Piemēram, atšķirsies iepirkšanās nelielā apģērbu veikalā un lielā hipermārketā, kur piedāvā dažāda sortimenta preces. Kāda liepājniece piedzīvojusi šādu notikumu, kuru viņa uzticēja "Kurzemes Vārdam".

Pircējas stāsts: "Nedēļas nogalē iepirkos veikalā "Maxima". Tā kā pirkumu bija visai daudz, palūdzu kasierei, lai viņa tos ieliek divos maisiņos. Viņa man maisiņus padeva un turpināja apkalpot nākamo pircēju. Kad es vienā sāku likt pirkumus, tas izjuka, kafijas kārba nokrita zemē un saplīsa. Attieksme bija nelaipna, kad teicu, lai pasauc kādu atbildīgo. Sieviete, kas pieņem somas, sāka vākt kopā kafiju un uzsauca, lai taisos ka pazūdu, citādi izsaukšot policiju. Par ko mani, 80 gadu vecu sievieti, baida ar policiju? Todien ilgi nevarēju nomierināties, man bija ļoti slikti."

Lai uzzinātu veikalnieku viedokli par šo atgadījumu, "Kurzemes Vārds" uzdeva jautājumus SIA "VP Market" preses sekretāram Ivaram Andiņam.

- Vai firmai "VP Market" piederošajos veikalos preces maisiņos jāliek pašam pircējam, vai arī tas jādara kasierim?

- Uzņēmuma "VP Market" veikalos "Saulīte" un "Maxima" pastāv kārtība, ka preces maisiņos pircējs liek pats. Kasierim tas nav jādara. Izņēmuma gadījumi ir dažas svētku dienas gadā, piemēram, Jāņi, Ziemassvētki, kad pircēju plūsma veikalos ir ļoti liela. Tādās reizēs, lai neveidotos garas rindas un kasieru darbs ritētu raiti, tiek algoti speciāli darbinieki, kas stāv pie kasēm un nopirktās preces palīdz salikt maisiņos.

- Kā rīkoties pircējam, ja par preci samaksāts, bet tā, liekot maisiņā, nokrīt, saplīst vai citādi tiek bojāta? Vai arī turpat pie kases saplīst maisiņš?

- Ja prece, kā minētajā gadījumā, izkrīt no maisiņa un saplīst, veikals par to nenes atbildību un zaudējumu neatmaksā. Šajā saistībā gribu pievērst pircēju uzmanību būtiskai lietai, kuru neievērojot var nākties piedzīvot nepatīkamus mirkļus. Uz mazajiem polietilēna maisiņiem, kuri mūsu veikalos atrodas pie kases un saņemami par brīvu, ir uzraksts, kas vēsta: vienā maisiņā var ielikt preci, kas sver ne vairāk par 2 kilogramiem. Bieži vien šī norāde netiek ievērota, un tad nav jābrīnās, ka maisiņš neiztur preces svaru un saplīst. Tāpat labāk pasekot, vai kādai no iegādātajām precēm nav asas malas, kas var sabojāt maisiņu.

Jebkurš pircējs par pieciem santīmiem var iegādāties lielo iepirkuma maisiņu, kura kravnesība ir no 10 līdz 15 kilogramiem. Ja par pirkumu samaksāts vairāk nekā 10 latu, tas pienākas par brīvu. Bet nevajag arī aizmirst, ka pastāv svara robeža. Zinu, ka daudzi pircēji labprāt izmanto un, dodoties iepirkties, ņem līdzi speciāli iegādātus un izturīgus iepirkuma maisus, nevis bezmaksas mazos maisiņus.

- Liepājas veikalos "Saulīte" un "Maxima" ir bijuši gadījumi, kad pie kases nav mazo bezmaksas iepirkumu maisiņu, tikai lielie, kas jāpērk par naudu. Ar ko tas izskaidrojams?

- Tādā gadījumā atbildība ir jāuzņemas veikala vadītājam, jo viņa pienākums ir sekot, vai maisiņu pietiek. Pieļauju, ka pircēju pieplūdums var būt neparedzēti liels un tādēļ maisiņu pietrūkst.

- Kā jūs komentētu veikala darbinieces attieksmi pret pircēju, draudot izsaukt policiju?

- Uzņēmuma vārdā atvainojos pircējai par šo gadījumu. Tāda attieksme nav pieļaujama. Gribu atgādināt mūsu uzņēmuma tālruņa numuru 8002020, pa kuru no pulksten 8 līdz 17 var piezvanīt bez maksas un izteikt savas pretenzijas un ierosinājumus.