Kurzemes Vārds

05:07 Ceturtdiena, 19. septembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Dotēs arī "Liepājas tūri"

Anda Pūce

Liepājas rajona Sabiedriskā transporta komisija vakar, izvērtējot SIA "Liepājas tūre" veikto reisu maršrutā Liepāja – Bārta – Rucava rentabilitātes aprēķinus, kā arī konsultējoties ar vietējo pašvaldību priekšsēdētājiem, nolēma piešķirt šim maršrutam mērķdotāciju, lai to saglabātu.

Kā "Kurzemes Vārds" jau rakstīja, pārvadātājs līdz šim nesaņēma dotācijas par reisu izpildi maršrutā Liepāja – Bārta – Rucava, tādēļ SIA "Liepājas tūre" paziņoja, ka no 1.augusta pārtrauks pārvadāt pasažierus šajā maršrutā. Pret to aktīvi iebilda pašvaldības un iedzīvotāji, tādēļ tika meklēti risinājumi. Vakar Sabiedriskā transporta komisijas locekļi uzklausīja gan Rucavas Pagasta padomes priekšsēdētāja Viktora Čamana viedokli, gan Dunikas Pagasta padomes priekšsēdētāja Anda Roļa teikto. V.Čamans pastāstīja, ka, konsultējoties pašvaldībā gan ar skolas direktori, gan izpilddirektoru, kas pārzin iedzīvotāju vajadzības, secināts, ka, slēdzot minēto maršrutu, Ķāķišķes iedzīvotāji pilnībā paliks nogriezti no ārpasaules. "Es vēl saprotu, ka Papes autobusa reisus mums nebija nekādu iespēju saglabāt, tomēr te vēl gribam pastāvēt uz to, ka maršruts jāsaglabā," sacīja V.Čamans.

Savukārt A.Rolis iesniedza komisijai kādas Dunikas pagasta iedzīvotājas veiktos pētījumus par pasažieru skaitu maršrutos. Viņa vairāku dienu garumā, braucot ar autobusu, bija reģistrējusi braucējus, norādījusi cik cilvēku stāv kājās, cik tālu brauc, vai šoferis izdod biļetes utt. Šādi novērojumi gan nav oficiāls dokuments, tādēļ komisijas loceklis Māris Jaunsleins ierosināja šādiem uzņēmīgiem iedzīvotājiem kļūt par brīvprātīgajiem sabiedriskajiem kontrolieriem, jo tas palīdzētu uzraudzīt pārvadātājus, kas nereti operē ar skaitļiem, cenšoties pierādīt, ka reisi nav rentabli, lai saņemtu dotācijas. "Vidējais pasažieru skaits autobusā ir 10, bet dotācija tiek prasīta 900 latu apmērā," norādīja M.Jaunsleins. Komisijas locekle Ināra Reine atkal piebilda, ka dotācijas saņemošais Apriķu autobuss tāpat nevedot vairāk cilvēku un līdzīgu reisu rajonā netrūkst.

"Ir tā, ka vienā virzienā autobuss brauc tukšs, jo cilvēkiem jānokļūst Liepājā, taču pusdienas reisā ir braucēji uz abām pusēm," komentēja A.Rolis. Kad komisijas locekļi norādīja, ka mēnesī izpildīto 68 reisu skaits ir pārāk liels šajā maršrutā, V.Čamans uzstāja, ka reisu skaitu samazināt nevarot. Līdz ar to komisija lēma par dotācijas piešķiršanu 900,86 latu apmērā, jo pretējā gadījumā maršruts būtu jāslēdz. Tomēr tika nolemts arī kontrolēt pārvadātājus, lai sekotu reisu rentabilitātei.