Kurzemes Vārds

06:00 Ceturtdiena, 19. septembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Brīvbrīdis

Lai braukt varētu drošāk

Rīgā atklāta Latvijā pirmā "Drošas braukšanas skola", kas izveidota, izmantojot sadarbībā ar "Swedish Active Driving" drošas braukšanas speciālistiem gūto starptautisko pieredzi.
Skola nodrošinās iespēju jau tiesības ieguvušiem un pieredzējušiem braucējiem gūt papildu zināšanas, kas būtiski samazina iespējas piedzīvot kritiskas situācijas uz ceļiem. "Drošas braukšanas skolas" dibināšanas primārais mērķis ir samazināt satiksmes negadījumu skaitu un ar tiem saistītos riskus. Eiropas prakse liecina, ka drošas braukšanas apmācība ir būtisks faktors kompleksas ceļu satiksmes drošības veidošanā. Ieviešot šo modeli arī Latvijā, iespējams uzlabot jau ieilgušo kritisko situāciju satiksmes drošības jomā.
Skolas direktors Aivars Jurgels paudis, ka Latvijā ir daudz uzņēmumu ar lieliem autoparkiem, līdz ar to ceļu satiksmes drošība ir arī nozīmīgs uzņēmējdarbības risks. Savukārt prasmīgs autovadītājs ir būtiskākais faktors šā riska samazināšanā. "Esmu priecīgs, ka par "Drošas braukšanas skolas" apmācību direktoru piekritis būt Artūrs Priednieks – pieredzējis autosportists un vairāku drošas braukšanas skolu Eiropā absolvents."
A.Priednieks uzsver, ka pat pieredzējuši šoferi bieži ir pārsteigti, uzzinot, cik elementāras kļūdas viņi pieļauj. Statistikas dati rāda, ka 75 procenti negadījumu notiek tieši vadītāja vainas dēļ. "Mēs mācīsim, sākot no iesēšanās auto un darbībām standartsituācijās līdz pat praktiskiem treniņiem kritiskās situācijās. Tomēr mēs nemācīsim sportiskus trikus vai pārgalvīgus manevrus – mūsu prioritāte ir drošas braukšanas principi," saka A.Priednieks.
Drošas braukšanas apmācības notiks apmācību poligonā Salienā. Pirmās nodarbības plānotas augustā. Sadarbībā ar Zviedrijas speciālistiem izstrādātajā mācību programmā iekļauts teorētiskais kurss, kā arī praktiskās nodarbības pie "Ford Focus Sport" automašīnu stūres. Programma izstrādāta tā, lai nepieciešamās zināšanas varētu apgūt īsā laikā.

Fakti par satiksmes drošību:
– Latvija atrodas 4.vietā pasaulē bojāgājušo skaita ziņā uz 100 000 iedzīvotājiem.
– Vismaz 230 928 latus Latvijas valstij izmaksā viens avārijā bojāgājušais.
– Vairāk nekā 3000 cilvēku katru dienu iet bojā autoavārijās, tas ir tikpat daudz, cik gāja bojā 11. septembra traģēdijā Ņujorkā.
– Ikgadējie ekonomiskie zaudējumi pasaulē, ko sagādā ceļu satiksmes negadījumi ir 518 miljardi ASV dolāru.
– Minimālais bojāgājušo cilvēku skaits autoavārijās katru gadu – 1 200 000.
– Ievainoto cilvēku skaits autoavārijās katru gadu – 50 000 000.
– Paredzamais ceļu satiksmes negadījumu skaita pieaugums pasaulē 2020.gadā ir 65 procenti, ja neuzlabosies pašreizējās situācija uz ceļiem.

*"Drošas Braukšanas skolas" apkopotā informācija, izmantojot "CSDD", "WHO", "Pasaules Bankas" un "FIA Foundation" datus.

Dzimšanas dienā miniatūri "BMW"
Vācu autoražotājs "BMW" šogad atzīmē uzreiz trīs apaļas jubilejas. Pirmkārt, ir pagājuši 50 gadi kopš no konveijera tika noņemta pirmā "BMW Isetta" automašīna, otrkārt, pirms pusgadsimta tika piedāvāts pirmais "BMW 507" modelis, un, treškārt, 30 gadus svin "BMW" trešās sērijas automašīnas.
Lai atzīmētu šo notikumu, vācieši nolēmuši izgatavot katram no šiem modeļiem 1955 miniatūras kopijas, kas būs 18 reizes mazākas nekā to oriģināli.
"Isetta", ko mēdz dēvēt arī par "olu uz riteņiem", bija ļoti populāra pēckara Vācijā, jo tā bija ļoti kompakta un salīdzinoši lēta. Koncerns nolēmis, ka "Isetta" miniatūrajiem modeļiem bagāžas nodalījuma vāks būs segts ar hromu un priekšējās durvis būs atveramas.
"BMW 507" modelis bija divvietīgs sporta auto, kuru izplatīja no 1956.līdz 1959.gadam. Mazajam modelītim būs atveramas durvis un bagāžas nodalījums, tā stūri varēs grozīt. Tāpat būs iespējams pacelt mīksto jumtu pārvērst auto par kabrioletu.
Trešās sērijas modeli "BMW" prezentēja 1975.gadā un vēl šodien to ražo ar labiem panākumiem. Tā pamazinātajai versijai plānots izveidot līdz sīkumiem precīzu salonu.