Kurzemes Vārds

18:22 Sestdiena, 22. februāris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Brīvbrīdis

Notievēšanai ir sava psiholoģija
Daiga Borska

Cik nav mēģināts, cik nav darīts, lai atbrīvotos no vismaz pāris liekajiem kilogramiem. Žurnāli pilni ar skaistām sievietēm, kurām lieliski piestāv visas modīgās drēbes. Draudzene atkal bēdīga, jo veikalā viena blūzīte tik ļoti iepatikusies, bet uzvilkt to nevar. Par mazu. Ko darīt? Jātievē! Šai nodarbei, kuru, šķiet, izmēģinājusi gandrīz vai katra sieviete, ir visdažādākie viedi: diētas, badošanās, fiziskie vingrinājumi, farmakoloģiskā terapija, ķirurģiskās operācijas, masāžas utt. Par visbiežāk novārtā pamestu veidu – tievēšanas psiholoģiju – "Brīvbrīdim" pastāstīja sporta kluba "Libava sports" starptautiskās klases aerobikas instruktore SVETLANA PUTILOVA.

Trīs līmeņi

Svetlana: – Iemesli, kādēļ cilvēkam ir liekais svars, ir individuāli, tie balstās uz trim eksistences līmeņiem – fizisko, psihisko un dvēselisko. Vairums sieviešu un vīriešu ar savu liekā svara problēmu cīnās tikai fiziskajā līmenī. Tiek veiktas visneiedomājamākās manipulācijas ar savu ķermeni. Bet ko cilvēks, izmantojot diētas, fiziskos vingrinājumus un visādu citāda veida tauku sadedzināšanu izdarījis ar savu apziņu? Diētas izmantotas vairākkārt, bet katru reizi svars atgriezies vecajās sliedēs, ja ne vēl palielinājies. Labi, esat to pieņēmis. Bet arī tad, ja esat ar savu lieko svaru samierinājies, zemapziņā glabājas noslēptais konflikts. Tā iemesls ir nevis fiziskais pilnīgums, bet bezdarbība, jo esat psiholoģiski padevušies, un dvēseles spēki piekāpušies ķermeņa priekšā.
Trenere uzskata, ka veselība ir līdzsvars starp fizisko un dvēselisko. Dvēseles progresam jāiet vienā solī ar fizisko progresu, nevis atraujoties vienam no otra.
Ja sevī kaut ko vēlaties mainīt, vispirms jums tas jāiepazīst un jāsaprot. Sevi jāpieņem tādu, kāda(–s) šobrīd esat, un tas ļoti labi iespējams paša spēkiem. Kā to izdarīt?

1. Reāli pieņemiet savu ķermeņa uzbūvi, ārējo izskatu, no saviem priekštečiem mantotās izskata īpatnības un novērtējiet visus savus plusus un mīnusus.
2. Tos katrus uzrakstiet savā stabiņā.
3. Kurš stabiņš – plusu vai mīnusu – ir garāks?
4. Katru problēmu jeb, jūsuprāt, mīnusu uzrakstiet atsevišķi.
5. Pie katra pierakstiet veidu, kā domājat to risināt.

Turpmāk Svetlana iesaka rīkoties tā. Savai ārienei veltiet tieši tikpat daudz uzmanības un savu emociju, cik to veltāt citām ne mazāk svarīgām lietām. Ļoti svarīgi nostiprināt savu dvēseles mieru. Bez liekām emocijām atbildiet sev uz jautājumu: vai vēlos labi izskatīties? Ja atbilde skan "nē", tad nav ko uztraukties un dzīvojiet mierīgi tālāk. Ja "jā", – atbildiet sev godīgi: vai esat gatava atbilstoši rīkoties?
Pēc tam pati sev nosauciet un uz papīra uzrakstiet tos iemeslus, kas līdz pat šim laikam jums traucēja novājēt. Katru iemeslu uzrakstiet uz atsevišķas lapiņas un tam klāt, jūsuprāt, to, kas jādara, lai iemesls tiktu dzēsts.

Es sev nepatīku...

Ne viena vien sieviete, jauniete un, protams, izņēmums nav arī stiprā dzimuma pārstāvji, mokās, jo ir pārliecināti, ka viņu ārējais izskats ir "galīgi garām". Kā atbrīvoties no šā kompleksa? Trenere iesaka veltīt sev brīdi laika un vienkārši pastrādāt ar sevi pēc šādas shēmas.
Vispirms atbrīvojiet savu apziņu ar vārdiem: "Es esmu brīvs! Man nav pienākuma kādam patikt, pat ne sev. Atbrīvoju sevi no muļķīgā pienākuma "būt tādam kā visi". Es pieņemu sevi tādu, kāds esmu šodien. Un, kā būs tālāk, – redzēsim!"
Neapsoliet sev, ka pārmaiņas notiks strauji un tūlīt, jo būs jāizveido un jāturas pie jaunas dzīves kārtības. Atbrīvošanās no kompleksa vajadzīga gan tāpēc, lai saprastu, kādēļ izskats nav tāds kā īsti gribētos, gan tādēļ, lai sev precizētu – kādam nolūkam vajadzīgas pārmaiņas. Jūs pats izveidojat savas dzīves turpmāko programmu, tas ir, vai nu palieku kāds esmu – apaļīgs, vai arī izveidoju savu programmu notievēšanai. Turklāt noticot, ka tas ir reāli iespējams un atkarīgs tikai no jums paša.
Lai sāktu pārmaiņas, Svetlana iesaka ņemt vērā pašiedvesmas lielo spēku, un lieliski, ja ceļā uz veselīgu dzīves veidu atbalsts ir arī jūsu tuvinieki, kas palīdzēs noturēties uz iesāktā ceļa. Ļoti svarīgi apzināties, ka esat sākuši citādāku dzīves veidu, un par katru cenu negaidiet rezultātus, vienlaikus vainojot sevi par pagātnē bijušajiem vai tikai nākotnē iespējamiem pārkāpumiem savā notievēšanas programmā.
S.Putilova: "Visu bez panikas un steigas! Mīliet savu jauno es, dodot iespēju tam augt, nostiprināties, un saglabājiet mieru."

Burvju vārdi

Lūk, daži burvju vārdi, kas, pie sevis atkārtoti, palīdz iegūt un nostiprināt tievēšanas laikā gūtos rezultātus.
1. Lai paēstu, man vajag maz barības.
2. Mana apetīte pamazām samazinās.
3. Mans organisms iztērē uzkrātos taukus.
4. Es jūtos paēdis.
5. Mana ķermeņa masa samazinās.
6. Es kļūstu vesela un moža.
7. Es nereaģēju uz citu cilvēku viedokļiem par mani.
8. Man ir viegli notievēt.
9. Es esmu laimīga(–s)!