Kurzemes Vārds

19:19 Piektdiena, 24. janvāris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Brīvbrīdis

Jaunos automobiļus reģistrē aizvien vairāk

Šā gada pirmajos divos mēnešos Latvijā reģistrētas 2718 jaunas automašīnas, kas ir par 883 automobiļiem jeb 48 procentiem vairāk nekā 2005.gada divos mēnešos, informēja Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācija. Tāpat kā pērn, arī šogad populārākā automarka ir "Toyota". Tabulā redzams Latvijā visvairāk pārdoto automašīnu marku pirmais divdesmitnieks.

Automašīnas marka 2005.gada divos mēnešos 2006.gada divos mēnešos izmaiņas vienībās izmaiņas procentos
1. Toyota 274 328 54 20
2. Hyundai 149 249 100 67
3. Mitsubishi 116 222 106 91
4. Volkswagen 133 216 83 62
5. Ford 92 205 113 123
6. Renault 49 181 32 21
7. Skoda 74 155 81 109
8. Honda 86 122 36 42
9. Mazda 77 115 38 49
10. Opel 87 109 22 25
11. Citroen 63 107 44 70
12. Mercedes Benz 59 89 30 51
13. Lexus 23 66 43 187
14. Peugeot 72 62 –10 –14
15. Chevrolet 39 59 20 51
16. Subaru 34 59 25 74
17. Volvo 34 52 18 53
18. Audi 34 49 15 44
19. Nissan 39 47 8 21
20. Chrysler 35 46 11 31

Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas dati.

Soda punkti par nepiesprādzēšanos?

Ceļu satiksmes drošības padome atbalstījusi Ceļu policijas un Ceļu satiksmes drošības direkcijas ierosinājumu paredzēt automašīnu vadītājiem soda punktus arī par to, ka pasažieri nav piesprādzējušies ar drošības jostām.
Pašlaik gadījumos, ja pasažieri nelieto drošības jostas, administratīvo pārkāpumu kodekss paredz šoferim izteikt brīdinājumu vai piemērot naudassodu desmit latu apmērā. Tagad precīzi tiks izstrādāti nepieciešamie grozījumi un lemts, cik punktu piešķirs autovadītājiem par šo pārkāpumu.

Četrdurvju kabriolets "Macarena"

Visi jau pieraduši, ka automobiļi ar atvērtu virsbūvi parasti aprīkoti tikai ar divām sānu durvīm – tā pamatā ir drošības apsvērumi un nevēlēšanās lieki eksperimentēt ar virsbūves izturību. Tam klāt nāk arī visai nozīmīgs faktors – tradīcijas.
Bet franču inženierkompānijai "Heuliez" patīk lauzt stereotipus, tādēļ Ženēvai tika sagatavots konceptuāls auto "Macarena", kas nav nekas cits kā kabriolets ar cietu saliekamu jumtu uz pazīstamā "Peugeot 407" bāzes. Vienīgi klasificēt šo mašīnu ir grūti. Tas, šķiet, pēc ilgiem laikiem ir pirmais sedans –kabriolets ar četrām pilnvērtīgām durvīm. Aizvērtā veidā automobilis izskatās tikai nedaudz izmainīts 407.sedans.
Lai nodrošinātu nepieciešamo virsbūves struktūras izturību, franči izmantoja nelielu viltību – aiz priekšējiem sēdekļiem iebūvēja stingru balstu, kas ir arī salona starpsieniņa. Bez tam uz šīs konsoles var izvietot multimediju iekārtas aizmugurējiem pasažieriem.
Arī jumts nav gluži vienkāršs. Pirmkārt, tas aizņem ļoti maz vietas bagāžniekā saliktā veidā. Otrkārt, tas ir stiklots, un arī sedana versijā mašīnā ir gaiši un vizuāli plaši.
Par sērijveida ražošanu gan pagaidām neviens nerunā, taču jebkurā gadījumā mašīnas radītāji ir panākuši savu mērķi – pierādījuši, ka komfortabls četrdurvju kabriolets ir realitāte.