Kurzemes Vārds

12:30 Otrdiena, 29. septembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu.
(abonementa cena 30 dienām – EUR 7,70)
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kļūt par reģistrētu lietotāju!

Aizmirsusies parole?

Skatiens

Informācijas telpas piepildīšana Liepājā
Pauls Kaufmanis

Pagājušajā nedēļā pie lasītājiem atgriezās Liepājas ziņu portāls www.liepajniekiem.lv, līdz ar to mūsu pilsēta atkal kļuva par vienu plašsaziņas līdzekli bagātāka. Skaidrs, ka Latvijas trešajā lielākajā pilsētā ir vietas vairākiem dažādu veidu medijiem un līdzās presei, radio un televīzijai veiksmīgi var darboties arī interneta portāls.

Laika gaitā mūsu pilsētā bijuši dažādi informācijas sniedzēji. Daudzi no tiem tā arī neatrada savu nišu un pēc neilga darbības laika, nespējot ielauzties jau esošajā informācijas vidē, savu darbību pārtrauca. Par piemēriem var minēt laikrakstus "Kurzemes Ekspresis", "Rīta Ekspresis", "Liepājas Acis", "Liepājas Vārds", drukātajos medijos bija arī vairāki mēģinājumi iekarot krievvalodīgo auditoriju. Mūsu televīzijai "Dzintare" savulaik konkurenci radīja arī Kurzemes televīzija, bet radio jomā savu vārdu centās paust arī Liepājas neatkarīgais radio.

Saprotams, ka uzsākt uzņēmējdarbību no nulles vidē, kurā jau ir spēcīgi dalībnieki, nebūt nav viegli, tādēļ viens no svarīgākajiem uzdevumiem ir atrast nišu, kurā nedarbojas neviens no pilsētā pieejamajiem medijiem un kura interesētu pietiekami lielu pirktspējīgās auditorijas daļu. Šajā ziņā, tehnoloģijām attīstoties, interneta vide pati par sevi ir salīdzinoši jauna, tādēļ arī mēģinājumi izpausties tajā ir visnotaļ inovatīvi un vēl līdz galam neapgūti. To apliecina arī vairāki līdzšinējie centieni piesaistīt Liepājas auditoriju, izmantojot globālo tīmekli. Šajā gadījumā runa vairs nav tikai par konkurenci, bet gan par auditorijas pieradināšanu pie jaunām iespējām.

Rīgā šis process aizsākās jau krietni agrāk nekā pie mums, kad tika izveidoti vairāki nacionāla mēroga mediji, bet citās pasaules valstīs šis informācijas līdzeklis ieguvis stabilas pozīcijas, un tendences liecina, ka tā intensitāte arvien pieaug. Savukārt Latvijā reģionālie portāli šobrīd ir tikai starta pozīcijā un tieši mūsu pilsēta ir viena no aktīvākajām šajā jomā. Pirmais nopietnais projekts bija www.liepajniekiem.lv, kuram izdevās piesaistīt plašākas auditorijas uzmanību un uzticību. Galvenais pluss interneta videi ir tās interaktivitāte, jo ikvienam apmeklētājam ir iespēja kļūt par šīs komunikācijas telpas dalībnieku.

Kā tālākā nākotnē attīstīsies šī nozare, domāju, neņemas prognozēt neviens, jo līdz ar straujo tehnoloģiju izaugsmes tempu šobrīd pat grūti aptvert, kādas iespējas mums visiem būs pieejamas. Taču skaidrs ir arī tas, ka līdzīgi kā radio un televīzija savulaik nepazudināja drukātos medijus, tāpat arī internets tuvākajā laikā neapdraudēs pārējos plašsaziņas līdzekļus.