Kurzemes Vārds

01:36 Otrdiena, 22. oktobis
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Nevajadzīgais vai vajadzīgais terminālis?

Kirils Bobrovs

Sestdien 3.pamatskolā atkal sapulcēsies Karostas iedzīvotāji, lai apspriestu situāciju sakarā ar naftas produktu pārkraušanas termināļa būvi pie Tosmares kanāla. Tas nav jauns temats, iedzīvotāju un biznesa dibinātāju pretdarbība sākās jau sen. Sabiedrība "Liepaja Oil Terminal" visādi cenšas pārliecināt šai vietai tuvējo mikrorajonu iedzīvotājus par to, ka jaunais objekts neradīs viņiem nekādas negatīvas sekas. Taču protesti nenorimst. Mūsu avīzē savā laikā jau bija rakstīts, ka iemeslu bažām ir daudz, bet kontrargumentu vai nu nav, vai arī tie nevar kalpot par garantiju.

Viens no būves pretiniekiem ir Saeimas deputāts Valērijs Agešins. Pirms dažām dienām viņš dalījās dažos savos apsvērumos un pastāstīja, ka ar šo jautājumu nodarbojas jau apmēram divus gadus, ir sūtījis pieprasījumus dažādām instancēm, arī Vides ministrijai, Satiksmes ministrijai, Pilsētas domei, SEZ un tā tālāk. Uz daudziem pieprasījumiem, pēc viņa vārdiem, skaidri un pārliecinoši argumenti nav saņemti. Pirmkārt, deputāts gribētu zināt, kāds finansiāls labums no termināļa būs pilsētas budžetam vai pašiem liepājniekiem. Ja nav atbildes, neviļus jāsāk domāt, ka šis objekts izdevīgs tikai uzņēmējiem. Kā gan citādi! Kurināmā bizness ir visefektīvākais. Otrkārt, nav skaidrs, kādēļ projekta lobētāji jau pašā sākumā bija pārliecināti, ka mūsu dome pieņems vienīgo pareizo lēmumu viņu labā.

V.Agešins uzsver, ka iepriekšējās sabiedriskās apspriešanas gaitā viņu pārsteigusi augstprātīgā, nevērīgā termināļa idejas atbalstītāju nostāja. Bez tam jāņem vērā arī ekspertu viedoklis, jo tie uzskata, ka termināļa ekspluatācijas gaitā iespējama ievērojama gaisa kvalitātes pasliktināšanās. Šādi dokumenti ir. Avāriju risku paaugstinās arī kravas transporta kustības intensitātes palielināšanās. Šā objekta darbība varētu ietekmēt arī jūras ūdens resursus. Tādēļ ir pēdējais laiks veikt papildu izpēti. Vairums iepriekšējo sabiedrisko apspriešanu dalībnieku izteikušies par šādu objektu būvi pēc iespējas tālāk no dzīvojamām zonām.