Kurzemes Vārds

13:23 Sestdiena, 17. novembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Brīvbrīdis

Izgudrota bāka bez vāciņa

"Lincoln MKS", kas debitēs 2008.gadā, būs otrais "Ford" grupas ražojums ar degvielas tvertni bez vāciņa. Šī asprātīgā sistēma, ko izgudrojis "Ford", agrāk tika izmantota tikai sacīkšu automobilī "Ford GT".
"Benzīna bākas hermetizācijas sistēma bez vāciņa ir uzskatāms piemērs tam, kā "Ford" pieņem inovāciju tehnoloģijas arī bez pircēju ierosmēm," lepni paziņoja "Ford Motor Company" izpildviceprezidents Marks Filds.
Jaunajai sistēmai ir vairākas priekšrocības. Pirmkārt, tā aiztaisa degvielas tvertni daudz ciešāk nekā tradicionālais vāciņš, otrkārt, tiek taupīts vadītāja laiks, atskrūvējot un aizskrūvējot vāciņu, treškārt, nevar pazaudēt to, kā nav, proti, vāciņu, ceturtkārt, pilnīgi izslēgts iespējamais kaitējums dabai, ja nav rūpīgi aizdarīts vāciņš, – gaisā nenonāk degvielas tvaiki.
Turpmāk šāda sistēma tiks izmantota arī citos "Ford" un "Lincoln" modeļos.

Parīzē izrādīs jauno konceptu "Peugeot 908 RC"

Septembrī Parīzes autošovā, tā teikt, savās mājās koncerns "Peugeot" piedāvās savu jaunāko izstrādājumu – konceptkāru "908 RC". Šis četrvietīgais luksusa klases automobilis būs aprīkots ar dīzeļmotoru – varenu 700 zirgspēku jaudīgu V12 Le Mans. Futūristiskais salona stils, kas apdarīts ar gaišas krāsas ādu, nav pārlieku kosmisks. Interesanti, ka aizmugurējais pasažieru sēdeklis nav vis dīvānveidīgs, bet ar diviem atsevišķiem sēdekļiem. Iekšpusē ir ļoti gaišs un, tā kā ir panorāmveidīgs vējstikls un caurspīgīgs jumts, tad ir lieliska redzamība.
Automobiļa priekšējā daļa ir turpinājums tendencēm, kas ieskicējās pirms diviem gadiem konceptmašīnā "Peugeot 907", bet neparastie aizmugurējie balsti, kas liegi pāriet aizmugurējos spārnos, piedod "908 RC" kupejas apveidus. No aizmugures sedans izskatās viendabīgs un jaudīgs masīvā difuzora un četru sapāroto atgāzu izplūdes cauruļu dēļ.

"Fiat" radījis šovauto "Jolly"

Šovauto "Fiat Panda Jolly", kas paredzēts tūristu izklaides braucieniem Kapri salā, izgatavots tikai vienā eksemplārā. Tā radīšanā piedalījās dizainateljē "Centro Stile Fiat" un ievērojamais itāliešu interjeru dizaineris Paolo Lenti.
No ārpuses "Panda Jolly" saglabājis daudz no sērijveida automobiļa – iztrūkst vienīgi jumta un durvju, kā arī izmainīts bagāžnieka pārsegs. Iekšpusē savukārt no standarta pandas nav palicis nekas. Salons izgatavots jūras jahtas stilā, par ko atgādina sēdekļi no izlocītām caurulītēm, kas pārsegtas ar kokvilnas audumu un apdarītas ar virvēm, koka grīda un sliekšņi, virsbūves jūras nokrāsa.
"Jolly" nosaukuma vēsture sniedzas 50.gados, kad šovauto uz leģendāro "Fiat 500" un "600" bāzes bija bagātu cilvēku iemīļotas rotaļlietas. Tās turēja pazīstami ļaudis, arī leģendārais grieķu kuģniecības magnāts Aristotelis Onasis, izmantojot braucieniem pa saviem īpašumiem un golfa laukumiem.