Kurzemes Vārds

09:00 Otrdiena, 26. maijs
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu.
(abonementa cena 30 dienām – EUR 7,70)
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kļūt par reģistrētu lietotāju!

Aizmirsusies parole?

Pirmā sleja

Luksofori un drošība

Aizvien lielākā satiksmes intensitāte spiež pašvaldības risināt ar transporta plūsmu saistītās problēmas. Pēdējos gados tās īpaši aktualizējušās Latvijas lielākajās pilsētās, jo ielas taču būvētas vēl tajos laikos, kad automašīnu varēja atļauties retais.

Šā gada sākumā Liepājā reģistrēto transportlīdzekļu skaits izauga līdz gandrīz 29 tūkstošiem vienību, bet mūsu rajonā kopā braucamo skaits bija tuvu 48 tūkstošiem. Tagad šie skaitļi jau iegājuši nākamajos tūkstošu desmitos, bet Latvijā kopumā šogad reģistrēto transportlīdzekļu skaits pārsniedza miljonu.

Ielu caurlaidību mazina arī intensīvā būvniecība un no jauna izveidotie pievadceļi lielveikalu un citu sabiedrisko ēku tuvumā. Satiksmes regulēšana bez luksoforiem kļūst aizvien sarežģītāka, un paralēli ielu atjaunošanas darbiem Liepājā šogad pirmo reizi tā pa īstam sākta un turpinās satiksmi regulējošo gaismas iekārtu uzstādīšana. Un bija pēdējais laiks to darīt.

Tiem šoferiem, kas pārvietojas galvenokārt pa tranzītielām un galvenajām satiksmes artērijām, protams, ceļā nāksies pavadīt ilgāku laiku, ja maršrutā uzstādīti papildu luksofori. Tomēr vienmērīgu satiksmi jānodrošina visos virzienos un tās plūsma ir jāregulē, ja veidojas sastrēgumi un avārijas situācijas.

Vismaz trijos krustojumos šogad uzstādītie luksofori bija tik tiešām ļoti nepieciešami. No Meldru ielas tikt uz Brīvības ielu praktiski nebija iespējams, turklāt šajā apkaimē notiek intensīva būvniecība un autotransporta plūsma pa Meldru ielu tikai pieaugs. Tikko uzstādīti luksofori Brīvības ielas un Jaunās ostmalas krustojumā – tas ir viens no vismelnākajiem Liepājas satiksmes negadījumu punktiem. Tāpat avārijas notiek Ganību un Lauku ielas krustojumā, kur arī tagad satiksmi regulē ar gaismas signāliem. Vēl bīstamas situācijas bieži veidojas Esperanto un Brīvības ielas krustojumā, tiesa, projekta realizētāji izvēlējās vispirms ar luksoforiem aprīkot daudz mierīgāku vietu – tur, kur saskaras Tirgus un Brīvības ielas.

Luksoforu izbūvei šogad Liepājā par ielu remonta un renovācijas programmā iekļautajiem līdzekļiem kopumā paredzēts izlietot 175 tūkstošus latu. Visai prāvi līdzekļi. Taču ekonomēt uz drošības rēķina nozīmē apdraudēt pašiem sevi.

Ints Grasis