Kurzemes Vārds

03:09 Trešdiena, 26. jūnijs
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Latvijas motosporta zieds iebrauks jauno trasi

Viktors Ulberts

Sestdien Lažas pagasta jaunajā trasē "Moto X" pusvienos tiks dots starts Latvijas čempionāta motokrosā pēdējam posmam. Trases saimnieks Kaspars Cveiģelis skatītājiem sola aizraujošas sacīkstes, jo Lažas pagastā sabrauks visi labākie Latvijas motosportisti, izņemot tos, kas piedalās sacensībās ārvalstīs.

Trasi būvē paši sportisti

Jauno trasi "Moto X" Kaspars uzcēlis uz vectēva zemes, kurš gan gribējis, lai to izmanto lauksaimniecībai. "Kas nu es par lauksaimnieku!" nosmej Kaspars un stāsta, ka prātojis, kā to zemesgabalu izmantot. Viņš pats jau sešus gadus nopietni nodarbojas ar motokrosu, tāpēc zinājis, ka Latvijā pietrūkst sarežģītu trašu, kurās motosportistiem celt savu konkurētspēju pasaules sportistu vidū, un nolēmis izveidot treniņpoligonu augstas klases sportistiem. Šajā pavasarī sākās trases izbūves darbi un pēc tam, kad "Baltijas kausa fonds" piedāvāja tur aizvadīt Latvijas čempionāta motokrosā pēdējo posmu, sagatavošanās darbi pēdējos divus mēnešus bijuši ļoti intensīvi. "Jaunā trase ir sarežģīti izbraucama, tāpēc sportisti varēs ļoti labi parādīt, ko prot," sola Kaspars.

Izrādās, ka motokrosa trases veido paši sportisti, jo neviena būvfirma nezinās labāk par viņiem, kas trasē vajadzīgs. Tikai jāievēro Latvijas Motosporta federācijas apstiprinātie noteikumi, kuros ir paredzēti konkrēti parametri. Piemēram, vēlamais trases garums ir 1600 metri, savukārt platums nedrīkst būt mazāks par astoņiem metriem. Protams, jāsaņem būvatļauja arī vietējā pašvaldībā, jo trase tomēr ir sabiedrisks objekts. Kad trase gatava, to pārbauda LMF speciālisti un izsniedz licenci uz trijiem gadiem sacīkšu rīkošanai. "Moto X" trase to jau saņēmusi. Kaspars apgalvo, ka tur ir arī tāds elements, kāda nav nekur citur Latvijā – tā saucamais veļas dēlis. Viņš arī dabā izskatās, kā veļas dēlis ar risām, kas sportistam jāpārvar. Vēl tur ir uzmetiens uz tramplīna, ko sportisti sarunvalodā dēvē par koronku, kā arī citi elementi, kas pieejami arī pārējās Latvijas trasēs.

Sola aizraujošas sacīkstes

Sestdien sacīkstes sāksies ar finālbraucienu 50 kubikcentimetru klasē, tas ir, trasē dosies bērni. Pēc tam startēs jaunieši ar 65 kubikcentimetru spēkratiem. Trasē dosies arī veterānu klases sportisti – vīri vecumā pēc 40 gadiem. Viņi var piedalīties ar jebkuru solomotociklu. Pirmo sacīkšu dienu pabeigs 125 kubikcentimetru klases sportisti, kas piedalās arī augstākajā līgā – "Open" klasē, un mazie kvadraciklisti.

Savukārt svētdien otro čempionāta dienu pusvienos atklās ar sacīkstēm 85 kubikcentimetru klasē, prasmi rādīs "Open" klases sportisti, kā arī sacentīsies motocikli ar blakusvāģiem un lielie kvadracikli. Ieradīsies arī Artis Rasmanis, kurš tagad piedalās sacīkstēs ar kvadracikliem.

No Liepājas motosportistiem skatītājus noteikti interesēs Dāvja Līva un Kaspara Krauļa sniegums. Trasē dosies Pauls Jonass no Kalvenes, kurš motosportistu aprindās tiek uzskatīts par potenciālo šā sporta veida zvaigzni. Ieradīsies arī rīdzinieks Mārtiņš Aleksandrovičs, kurš ir izslavēts ar savu agresīvo braukšanas stilu un trasē mēdz demonstrēt aizraujošus trikus, tāpēc viņš ir arī skatītāju iemīļots. Aizputē viņam esot ļoti daudz fanu.