Kurzemes Vārds

05:10 Otrdiena, 15. oktobis
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Skatiens

Cauri lielajam būvlaukumam
Ita Cērmane

Šovasar Liepājā vārda vistiešākajā nozīmē jūtamies kā lielā būvlaukumā, jo ik uz soļa notiek ielu remontdarbi. Saskaņā ar iepriekš izstrādāto programmu remontē Ventspils, Ziemeļu ielu, 14.novembra bulvāri, Zemnieku, Ganību, Dzērves, E.Veidenbauma, Vītolu, Tirgus, Klaipēdas, 1905.gada ielu, Līvas laukumu u.c.

Smagas bija pirmās dienas, kad pilsētā vairākās vietās vienlaikus ielas slēdza satiksmei. Slēdzot satiksmi Jūras ielā un novirzot transporta plūsmu cauri pilsētas centram, veidojās sastrēgumi un auga autovadītāju neiecietība. Kad apradām ar jauno kārtību, situācija uzlabojās – atradām veidu, kā pa mazajām ieliņām centru apbraukt, nenīkstot sastrēgumos.

Protams, sastrēgumi prasa laiku un bojā nervus. Turklāt automašīnu skaits mūsu pilsētā strauji palielinās. Kopš 1996.gada vieglo automašīnu skaits Liepājā palielinājies par 50 procentiem. Pašlaik 21,5 procentiem jeb piektajai daļai liepājnieku ir vieglā automašīna.

Taču remontdarbi ielās ir mūsu pašu ērtībām. Patlaban ir jāpiecieš neērtības, lai vēlāk brauktu pa kvalitatīvām ielām. No 1999. līdz 2002. gadam brauktuves asfalta seguma uzturēšanā un renovācijā pašvaldība ieguldīja vairāk nekā 5 miljonus latu, bet no 2003. līdz 2004. gadam – vairāk nekā vienu miljonu.

Kurnam, kādēļ tas viss uzreiz. Tādēļ, ka mūsu klimatiskie apstākļi ir tādi, kādi ir – nedzīvojam Īrijas salā, kur arī ziemā var remontēt ceļus. Piekrītu, ka nebija prātīgi jūlija sākumā visos objektos darbus sākt vienlaikus. Bet ko padarīsi, ja vienā vasarā mūsu vējaino pilsētu sadomāja apciemot gan mūsu Valsts prezidente, gan Nīderlandes karaliene. Nevar taču tik augstas viešņas uzņemt būvlaukumā.

Daļā remontējamo ielu un to posmu darbi jau pabeigti. Varam priecāties, stūrējot auto pa gludo brauktuvi, piemēram, Vītolu un Ganību ielā. Tāpat priecē, Brīvības un Meldru, Brīvības un Tirgus, Ganību un Lauku ielas, kā arī Brīvības un Jaunās ostmalas krustojumā uzstādītie luksofori. Sen jau bija laiks.

Tomēr ir tādi, kas nav apmierināti ar paveikto. "Kurzemes Vārds" saņēma sūdzību, ka Lauku ielā no Klaipēdas ielas līdz Cenkones ielai asfalts uzklāts tik slikti, ka "tas, kas to darīja, jāsauc pie atbildības. Mums asaras birst, ejot pa šo ielu". Tradicionāli esam nemierā ar visu jauno? Labi pārzinu šo ielas posmu un nepiekrītu zvanītājam. Pēc asfalta uzklāšanas šis ielas posms ir daudz labāks. Protams, vienmēr varam vēlēties, lai būtu vēl labāk. Asfalts varēja būt biezāks un uzklāts visā ielas platumā, taču nu vairs nav jābaidās nolauzt auto riteni.

Zvanītājam, kurš pauda: "Ziemeļu iela tik ļoti sašaurināta. Jāskaita pātari, lai mainoties mašīnas neaizskartu cita citu." Te jau notikuši divi negadījumi. Kāda automašīna uzbrauca uz apmales un tika sabojāta, jo nebija zīmes par jaunizveidoto šķērsli. Man nav skaidrs, kādam mērķim paredzēti betona ieloki ielas malās. Šķiet, to projektētājs nav padomājis, kā ziemā šī iela tiks kopta, kā no tās notīrīs sniegu. Vai nebūs tā, ka šajā ielā ziemā avārijas sekos cita citai? Ja vien Ziemeļu ielas projektētāji un būvnieki negatavojas ielas apsildīšanai un nosusināšanai, bet braucējiem necelsies kultūras līmenis, tad bez pātaru skaitīšanas šajā vietā cauri netiksim.