Kurzemes Vārds

04:52 Otrdiena, 19. novembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Aktuāls viedoklis

Satiksmes organizācija sarežģī dzīvi
Rihards Reimanis, SIA "Ezermalas autoskola" instruktors pasniedzējs

Pēdējā laikā satiksmei mūsu pilsētā atvērti vairāki rekonstruētie objekti – Ziemeļu un Ventspils iela, Līvas laukums u.c.

Autovadītājus visvairāk satrauc tendence, ka visus jaunos ceļus, ko projektē un izveido, sašaurina. Brauktuves paliek šaurākas. Tas ir nepareizi, jo zinām, ka mašīnu un braucēju ar katru dienu kļūst vairāk. Tas vērojams gan nule atvērtajos objektos, gan arī, piemēram, Rožu laukumā. Vadītājam jābrauc ārkārtīgi lēni, taču gājēju zona ir paplašināta. Bet, jo šaurāka vieta, jo bīstamāka satiksme.

Tas pats attiecas uz Ziemeļu ielu. Ja agrāk tur bija normālas četras joslas, tad tagad izveidotas divas joslas un ļoti daudz stāvvietu, kuras praktiski neviens neizmanto. Arī organizētas tās nepareizi – turpat gan stāvvietas un autobusu pieturas, gan gājēju pārejas un vēl nepārtrauktās līnijas. Ja grib braukt pēc noteikumiem, tad pārvietošanās ir ne tikai sarežģīta, bet pat ļoti bīstama. Arī seguma kvalitāte neatbilst prasībām – segums nav līdzens, kanalizācijas aku vāki nav iestrādāti gludi. Bet Ziemeļu un Ventspils ielas krustojumā izveidotā saliņa ir vienkārši drausmīga.

Ventspils ielā gan vēl notiek remontdarbi, taču tā ir atvērta satiksmei. Izskatās cerīgi – asfalta segums labāks nekā Ziemeļu ielā. Ganību ielā lielu jauninājumu nav, tikai uzlabots segums. Vienīgais jaunums ir luksofors krustojumā ar Lauku ielu. Te nebija īsti pareizi aizliegt kreiso pagriezienu Lauku ielā, braucot no Ezerkrasta centra virzienā. Labāk būtu bijis organizēt satiksmi kā Kungu ielas krustojumā, no abām pusēm izveidojot joslu, no kuras nogriezties pa kreisi.

Līvas laukums no satiksmes organizācijas puses izstrādāts labi – aplis ir galvenais, un tā ir pareizi. Varētu vienīgi būt nedaudz plašāks. Vieglajiem auto vēl nekas, bet, kā kravas automašīnas izgrozīsies, redzēsim vēlāk. Visvairāk šajā objektā situāciju sarežģī gājēju pārejas, īpaši pie Cenkones ielas. Bet kopumā šis aplis ir daudz labāks nekā Cukura ielā, kur absolūti nesaprotami organizēta satiksme. Lai arī par Cukura ielas apli jau iepriekš runāts neskaitāmas reizes, neviens jau neklausās.

Ja policija no satiksmes dalībniekiem prasa izpildīt noteikumus, tad kāpēc neviens to pašu neprasa no satiksmes organizētājiem? Uzmanību vajadzētu pievērst zīmēm "Dodiet ceļu!". Tām jābūt redzamām ne tikai pa mazāk svarīgo ceļu braucošajiem, bet arī tiem, kuri brauc pa galveno ceļu. Vietējie zina, kurš galvenais ceļš, bet iebraucējiem tas rada sarežģījumus. Autovadītājam, braucot pa galveno ceļu, jājūtas droši.

Nav mums satiksmes organizēšana pietiekami augstā līmenī. Piemēram, nevajadzētu regulējamā krustojumā, kur ir luksofors, zīmēt gājēju pārejas uz brauktuves, jo luksoforu atslēdzot, tas kļūst neregulējams. Tāpat nav nepieciešams naktī atstāt darbojamies luksoforus krustojumos, kuros praktiski nav satiksmes, piemēram, pie veikala "K–rauta". Vērojot satiksmes organizāciju mūsu pilsētā, šķiet, ka tā tiek risināta nevis autovadītāju labā, bet gan gluži pretēji – ierobežojot pārvietošanos.