Kurzemes Vārds

13:38 Piektdiena, 13. decembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Pirmā sleja

Saikne
Ints Grasis

Mūsdienās, kad attīstījušies moderno komunikāciju veidi, kas funkcionē kopā ar tradicionālajiem un sen pazīstamajiem, ļaužu sazināšanās, domu apmaiņas un dažādu jautājumu atrisināšanas iespējas ir varen paplašinājušās. Ne tikai fizisku personu, bet arī cilvēku un iestāžu starpā. Arī saikne ar mūsu pašu pilsētas pašvaldību iespējama pa dažādiem ceļiem.

Atkarībā no jautājuma vai problēmas rakstura, varam apmeklēt Pilsētas domes mājaslapu internetā, mierīgi sēžot mājās siltās čībās. Ja ar to nepietiek, varam uz karstām pēdām zvanīt pa karsto tālruni. Ja automātiskais atbildētājs mums šķiet pārāk neiejūtīgs, varam klusumā un mierā uzskribelēt rakstisku sūdzību vai citu vēstuli. Ja negribam gaidīt, varam saģērbties un doties uz mazajām domēm, dzīvojot "Laumas" vai Karostas mikrorajonos, citādi – uz Pilsētas domes Apmeklētāju pieņemšanas centru. Bet, ja tur sastaptā seja mums nešķiet tik svarīga, kā gribētos, varam pierakstīties vizītē pie paša Seska kunga un tad viņam acīs savu sāpi izkliegt verbāli.

Domes Sabiedrisko attiecību dienests apkopojis statistiku par zvaniem, vēstulēm, audiencēm ar amatpersonām un liepājnieku visvairāk pieprasītajām tēmām un jautājumiem tajās. Viena no populārākajām saiknēm ar pašvaldību ir karstā tālruņa izmantošana, ko pērn praktizējuši ap 600 liepājnieku, kas visvairāk ziņojuši par ielu apgaismojuma problēmām, ielu apsaimniekošanas un komunālajiem jautājumiem, vaļējām kanalizācijas akām.

Iespējas ziņot un sazināties it kā būtu pietiekami plašas. Cits jautājums: vai komunicējot visdažādākajās formās mēs varam sasniegt vēlamo rezultātu un cik procentos gadījumu un cik ātri tas ir izdevies?

Vismaz pašvaldībā apgalvo, ka domes amatpersonas iedzīvotāju vēstījumus uzklausa, analizē un iespēju robežās rīkojas, lai novērstu minētos trūkumus. Protams, ne vienmēr, kaut arī pēc labākās sirdsapziņas, var izdarīt to, kas būtu jādara un ko gribētos izdarīt. Tomēr, ja iedzīvotājiem vispār būtu liegta iespēja piedalīties savas pilsētas sakārtošanā kaut vai informatīvi, dažkārt problēmu nebūtu iespējams apzināt pietiekami operatīvi. Ja nav informācijas, nevar sekot arī darbs.