Kurzemes Vārds

07:13 Piektdiena, 15. novembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Aktuāls viedoklis

Visa pamatā ir līgums
Sanita Linde, Attīstības pārvaldes Komercnodaļas vadītāja

Ir saprotams, ka, uzsākot sava mājokļa remontu, cilvēks vēlas to paveikt pēc iespējas lētāk. Var ekonomēt dažādi, taču nekādi nav attaisnojama tendence riskēt ar savu naudu un aicināt darbu izpildei haltūristus, ar kuriem pat netiek slēgts līgums. Lai justos droši, saņemtu pienācīgu pakalpojumu un lai pēc darbu izpildes būtu iespējams arī apmierināt pretenzijas, neapšaubāmi, līgums tomēr ir nepieciešams. Likumā "Par patērētāju tiesībām" jau ir paredzēts viss klientam svarīgo jautājumu kopums: sākot no patērētāju tiesībām saņemt atbilstošu pakalpojumu, beidzot ar kompensācijām, kas pienākas, ja pakalpojums neatbilst nolīgtajam. Un arī likumā ir noteikts, ka visa pamatā ir noslēgtais līgums.

Tas ir tas pats, kas iepērkoties veikalā. Mēs taču par nopirkto saņemam čeku, kas apliecina, ka esam samaksājuši un saņēmuši preci. Tas pats jāievēro, slēdzot līgumu ar remontdarbu veicējiem un citu pakalpojumu sniedzējiem. Ja nav līguma, tad galu galā nav nekā, klients pat nevar pierādīt, ka viņš attiecīgo pakalpojumu saņēmis un samaksājis. Kāda gan var būt doma par savu tiesību aizstāvēšanu?

Un nav pieņemamas atrunas, ka bez līguma patērētājs cerējis saņemt lētāku pakalpojumu. Ietaupīto nelielo summu dēļ taču nav vērts riskēt ar visu ieguldījumu, jo beigās klients var palikt pie sasistas siles – bez naudas un bez remonta.

Kā cilvēkam rīkoties? Vispirms varētu apsvērt, vai šajos laikos, kad ir tik daudz modernu materiālu un iespēju, tomēr pašam nepaveikt mazākos darbiņus. Ja tas tomēr nav iespējams vai arī ja darbi lielāki, vajadzētu meklēt licencētu firmu un slēgt oficiālu līgumu, jo tas pasūtītāju paglābs no daudz lielākām nepatikšanām iznākumā.

Dzirdētas atrunas, ka lielākas firmas negribot izpildīt nelielus darbus, jo tie neatmaksājoties. Negribētu šim viedoklim piekrist. Manuprāt, mūsu uzņēmējiem vēl daudz jāmācās attiecībās ar klientiem. Neviens darbiņš taču nav nevērtīgāks par citiem. Tāpat kā jebkurš klients ir svarīgs. Galvenais, jājūt atbildīga attieksme gan firmām, gan klientiem.