Kurzemes Vārds

21:33 Svētdiena, 23. februāris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Skatiens

Par vienu un to pašu
Kirils Bobrovs

Pēc astoņiem braucam ar autobusu uz darbu. Gaišs, taču ielu apgaismojums nav izslēgts. Kāds pasažieris saka otram: "Noteikti jāpiezvana "Latvenergo"." "Protams, tā taču ir nejēdzība!" tas atbild. Vai tiešām neviens vēl nav piezvanījis? Jo tas turpinās jau mēnesi! Zvanīja arī laikraksta "Kurzemes Vārds" redakcijai, un šādas replikas vairākkārt publicētas. Tādēļ es neapskaužu elektrotīklu dispečeru, kuram jāatbild uz šādiem zvaniem. Jālaipo, kaut kas jāizdomā, jātaisnojas. Iespējams, ka pat lamājas. Varbūt pēc viņa ieskatiem, zvanītāji paši vainīgi, ka no enerģētikas neko nesajēdz. Sak, nemēģini svešā vietā ieviest savu kārtību. Reiz bija cits gadījums. Kādu vakaru nodzisa elektrība. Bet televīzijā rādīja futbola čempionāta spēli. Pēc desmit minūtēm zvanu namu pārvaldes dispečeram. Saka, mūsu namā ir 60 dzīvokļu, un arī divos kaimiņu namos tikpat daudz, un viņš jau atbildējis vismaz uz simts zvaniem. Vajadzētu it kā atvainoties, taču televizora ekrāns joprojām tumšs.

Bet pamēģināsim atcerēties, cik daudz gluži lieku zvanu bija pasta nodaļām janvārī, pastnieki nevarēja tikt galā ar laikrakstu un žurnālu piegādi. Kā tur vispār varēja strādāt un nesajukt prātā no nervu sasprindzinājuma. Šādu klientu spiedienu gluži vienkārši nav iespējams izturēt. Arī "Kurzemes Vārda" redakcijai zvanīja, pat prasīja atdot naudu. Un šeit nāk prātā kāda doma, tāds kā nezinātnisks secinājums: daudzu šādu zvanu varēja arī nebūt, ja katrs ar atbildību izturētos pret saviem pienākumiem. Bet masu psiholoģija ir jāsaprot, kaut arī tā ir nepatīkama. Nesen bija divi zvani par vienādām problēmām arī šo rindiņu autoram: "Pie mums decembrī ierīkoja siltuma skaitītāju, teica, ka tagad viss būšot labi. Bet, kad atnesa rēķinu, izrādījās, ka pakalpojums ir dārgāks nekā pēc iepriekšējā tarifa!" Zvani bija no dažādiem namiem. Un uz abiem varēja atbildēt, ka par to mēs esam jau dzirdējuši, ka nekā jauna paziņojumos nav. Un tas, ka īrnieku sapulce sarīkota, viņus ne par ko nebrīdinot, arī nav jaunums. Tagad namu pārvaldē jāatbild uz neskaitāmiem zvaniem. Un to būs vēl vairāk. Tādēļ ka par skaitītāju un siltummezglu ierīkošanas kārtību un secību ļoti maz informēto.

Mēs no redakcijas ziemas laikā varētu daudz biežāk zvanīt, piemēram, Pašvaldības policijai, vaicājot, kam pieder tā vai cita ēka un kādēļ nav sodīts ar naudassodu tās īpašnieks, kurš nenovāc sniegu. Taču tur arī bez mums darba atliku likām. Šo mūsu neapmierinātību labāk sadalīt vienmērīgi visam gadam. Pavasarī divus mēnešus ilgs Spodrības mēnesis, tad jāsagaida tā beigas, citādi kāds atkal sāks nervozēt. Mēs arī sagatavosim savus provokatoriskos jautājumus. Bet kādēļ jau šodien pat nevarētu atrast saimnieku bijušajai alus darītavai Aldaru ielā, kur kopš rudens neviens nav pieskāries ietvei. Citādi aprīlī visi uzmācīgie liepājnieki reizē aktivizēsies un sāks zvanīt uz visām malām viena un tā paša prozaiskā iemesla dēļ.