Kurzemes Vārds

13:04 Otrdiena, 19. novembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Pirmā sleja

Vai pastam vajadzīgi precinieki?
Edgars Lūsēns

Šā gada sākumā "Latvijas pasta" no brīvas gribas pašuzsāktā jezga ar preses piegādi, lai arī kā pa celmiem, tomēr virzās pretim savam risinājumam. Proti, piegāde divu mēnešu laikā normalizējusies tiktāl, ka vairumā gadījumu cilvēki saņem tos izdevumus, kurus pasūtījuši, taču nav zināms, cik ilgi būs jāgaida līdz brīdim, kad pasts atgūs 2006.gada operativitātes kvalitāti, jo šobrīd, kad presi var abonēt līdz katra mēneša 21.datumam, tā ir desmit gadus sena, abonentiem ārkārtīgi neērta vakardiena. Lai nu šoreiz paliek, ko par šīm ķibelēm domā izdevēji, jo tāpat skaidrs, ka tas nav nekas glaimojošs, taču uzmanīgu dara tieši šīs piegādes laikā aktivizētā diskusija par "Latvijas pasta" iespējamo privatizāciju.

Kopumā izskatās, ka "Latvijas pasta" sakarā labā roka nezina, ko dara kreisā, jo, pieminot "Latvijas pasta" privatizāciju, šās valsts akciju sabiedrības vadītājs runā vienu, ministrs, kura nozarei organizācija pakļauta, – ko citu. Tieši tādēļ arī rodas bažas, vai šeit nav iecerēts kāds triks, kura rezultātā uz uzņēmuma ienesīgajām nozarēm tiktu taisīta vēl lielāka nauda, kamēr sociālie atzari, pie kuriem droši varētu pieskaitīt pasta sūtījumu piegādi laukos, tiktu lemti bada nāvei. Jā, starp citu, ja atceramies savulaik notikušo vilcienu reisu likvidēšanu, tad zināma pieredze savu nerentablāko nozaru likvidācijai Satiksmes ministrijai jau uzkrāta. Pagaidām gan neviens ierēdnis vai varasvīrs, protams, šādu iespēju pat nepieļauj.

Un tieši tāpēc būtu ļoti būtiski saprast, kas notiks ar "Latvijas pastu" gan tuvākajā nākotnē, gan pēc tā monopolstāvokļa beigām 2009.gadā. Precīzāk sakot, ministrijai būtu jānāk ar risinājumiem par šīs daudziem cilvēkiem aktuālās organizācijas nākotni. Jo skaidrs, ka konkurences apstākļos būtu grūti noturēt pašreizējās cenas. Taču risinājums jau nav tikai cenu celšana, bet arī piegādes subsīdijas, kā tas notiek virknē citu valstu. Tāpēc arī privatizācija visos gadījumos nebūtu bubulis, ar ko baidīt nomaļākos rajonos dzīvojošos vientuļos pensionārus, taču skaidriem būtu jābūt pašiem spēles noteikumiem.