Kurzemes Vārds

19:58 Svētdiena, 20. septembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu.
(abonementa cena 30 dienām – EUR 7,70)
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kļūt par reģistrētu lietotāju!

Aizmirsusies parole?

Skatiens

Nepatīkam cits citam
Kirils Bobrovs

Kā uzlabot savstarpējās attiecības starp apmeklētājiem un iestāžu priekšniekiem? Būtu vairāk jāuzticas! Protams, ja cilvēks ierodas, teiksim, namu pārvaldē un ja iepriekš noskaņojis sevi kareivīgi, tad visdrīzāk viņš aizies, neko nepanācis. Un, ja speciālists uzskatīs, ka jebkuram apmeklētājam var pūst miglu acīs, arī tad ne par kādām pozitīvām emocijām nevar būt ne runas.

Namu pārvaldē "Jaunliepāja" atklāti pārmeta mūsu laikrakstam iedzīvotāju noskaņošanu pret šā apsaimniekošanas uzņēmuma darbu. Pamatojoties uz iedzīvotāju vēstulēm un viņu izteikumiem pa tālruni. Taču ir veids, kā no tā izvairīties: šos ļaudis vajag pārliecināt, ar viņiem runāt tādā tonī, lai pēc tam viņi nesteigtos uz mūsu redakciju. Pacensties viņus nelaist pie mums! Taču vēl ir arī elementāra loģika: ja nama vecākajam iedod tāmi, no kuras redzams, ka vienās durvīs ieskrūvētas 240 skrūves, tad, piedodiet man…

Minētā apstiprināšanai minēšu piemēru. Kaut arī ne pašu spilgtāko. Pagājušajā nedēļā namu pārvaldē "Jaunliepāja" vairāki īrnieki tikās ar uzņēmuma speciālistiem. Iniciatīva piederēja nama vecākajai Brigitai Drozdovai. Viņa uzskata, ka jumta remontam norakstīta nepamatoti liela summa. Jo vairāk tādēļ, ka šis remonts nav bijis pirmais. Taču tāme viņai parādīta tikai pēc darbu pabeigšanas. Tie izmaksājuši četrus tūkstošus latu, pēc tam noslīdējuši uz trim tūkstošiem.

Vispirms izskanējuši pārmetumi tāmniekam Silacērpam: kādēļ viņš, sertificēts speciālists, pieļāvis, ka ar viņa skaitļiem var tik brīvi manipulēt? Tad ar komentāriem uzstājies darbu vadītājs Kaspars Streņģe, kurš pārzinot situāciju labāk par visiem, un paziņojis, ka 29 ruberoida ruļļu vietā uz O.Kalpaka ielas 103.nama jumta uzklāts tikai 21. Kāds pamatojums? Lūk, viņa atbilde: "Jūs taču pastāvīgi esat neapmierināti ar dārdzību! Jums vienmēr viss ir slikti!"

Bet vai tad akti par defektiem, tāmes, remonta darbu organizācija un grāmatvedības zudumu aprēķini ir saistīti ar emocijām? Kur tad paliek speciālistu viedoklis? Kāpēc "Jaunliepājas" speciālisti tik viegli uzķeras uz iedzīvotāju āķa, kuri pat ne reizes nav uzkāpuši uz nama jumta. Vēl būtu piedodams Streņģes kungam, ja garā diskusija notiktu pirms, nevis pēc remonta, kad liekos ruļļus vairs nenoplēsīsi. Un kas, interesanti, visu to kontrolē? Kurš teiks pēdējo izšķirošo vārdu?

Vēl nama delegāti un vecākā visā nopietnībā paziņoja, ka jumts tomēr tekot: atnāciet un paskatieties – ūdens no augšas ticis jau līdz pirmajam stāvam. Bet darbu vadītājs pat pasmaida – sak, itin neko jūs nezināt, tek nevis jumts, bet gan bojātā lietusūdens tekne! Vajag taču kaut mazlietiņ saprast. Bet nesapratīgie iedzīvotāji paliek pie sava: tek, un viss. Un kas tas par darbu vadītāju, kuram vienaldzīgs uz jumta notiekošais, ja tas nav iekļauts tāmē? Ja caurule tek, tad lai tek. Tā arī ugunsgrēka gadījumā kāds speciālists var pateikt: "Deg? Lai deg, es taču neesmu no ugunsdzēsības dienesta."

Kopumā ņemot, tie ir sīkumi. Gandrīz ikdienišķie. Taču savstarpējo uzticēšanos tie neveicina. Toties runas par pierakstījumiem izraisa.