Kurzemes Vārds

17:43 Svētdiena, 21. jūlijs
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Pirmā sleja

Ielas viedokļu šūpolēs

Tas, ka mūsu pašvaldības vadībā tiek remontētas ielas, ir izcili. Tādā ziņā, ka Liepājas gudrākās galvas, ja vien mēs par tādām dēvējam Pilsētas domes deputātus, jau vairākus gadus ir sapratušas – ūdens bedrēs bija smēlies tik tālu un ielu neremontēšana varētu pilsētas mundieri nokrāsot tik pelēku, ka blakus glītajiem Lietuvas kaimiņiem neviens uz mūsu pusi pat paskatīties negribētu. Tāpēc ielas ar dāsnu pašvaldības finansējumu ir prioritāte pilsētas izpildvarai, un tas priecē.

Kā jau katrā darbā, kas darīts ar lielu joni, blakus dižajiem veikumiem rodas neērtības, un ne jau visi liepājnieki gatavi tās paciest ar smaidu uz lūpām. It īpaši tad, ja satiksmes dalībnieku lielai daļai nav saprotams, kāpēc atsevišķos remontdarbu posmos velosipēda vietā jāizgudro amfībija. Protams, neviens projektētājs nav savu parakstu licis ar domu ieriebt Liepājai, un negribētos drebināt pesimisma stīgu ar šajā gadījumā zīmīgo kalambūru, ka parasti uz elli ceļš būvēts ar labajiem nodomiem. Un tomēr – vai nav savāda sakritība, ka atšķiras vienīgi nianses, bet būtībā pieredzējušo šoferu domas sakrīt ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas viedokli par potenciālām sastrēgumvietām, un tieši šie cilvēki taču ir faktiskie satiksmes praktiķi ikdienā?

Nenoliedzami – un, esmu pārliecināts, šoferi to nojauš – ielu remontdarbi tiek veikti arī tādēļ, lai atvieglotu pārvietošanos gājējiem un riteņbraucējiem, bet man jāatzīst, ka neesmu redzējis pilsētu, kur gājēji klīstu kā laimes pielieti dūdieviņi, ja ielās drūzmējas mašīnas. Un tas arī loģiski, jo stress jebkurā no satiksmes posmiem rada nervozitāti pārējos.

Liepājas gadījumā ielu šaurības problēmu aktualizē apvedceļi vai, precīzāk runājot, to trūkums kvalitatīvā izpildījumā, un šajā gadījumā mēs droši varētu mest akmeni Satiksmes ministrijas virzienā, kas tādu nieku kā ceļus ap un uz Liepāju nav iekļāvusi savā prioritāšu sarakstā. Tomēr, ja reiz tā, tad ignorēt šo faktoru būtu tas pats, kas aizmirst zem jaunās žaketes veco kreklu, cerot, ka gan jau to neredzēs, vai šajā gadījumā – kur gan tie kravenieki liksies – papukstēs un izbrauks tāpat.

Cerot uz septiņkārtēju mērīšanu pirms katra diskutabla pārbūves darba un to, ka ielu remontdarbi satiksmes plūsmu tomēr uzlabos, nevis sarežģīs –

Edgars Lūsēns