Kurzemes Vārds

16:41 Otrdiena, 10. decembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Skatiens

Jo tālāk, jo trakāk
Ita Cērmane

Liepājnieki vēl nav aizmirsuši "Liepājas siltuma" laikus, kad bijām maksātnespējīgā uzņēmuma ķīlnieki. Ik rudeni drebinājāmies mājokļos, kuros gaisa temperatūra neatšķīrās no āra temperatūras, slimoja bērni un pieaugušie, tapetes no sienām atlīmējās, bet apģērbi skapjos apauga ar pelējuma kārtiņu. Siltuma devēji kratīja pirkstu – tas pašu liepājnieku vainas dēļ, tie sataisījuši parādus. Taču līdztekus ar nemaksātājiem cieta arī apzinīgie iedzīvotāji.

Nomainījās siltuma ražotājs – maksātnespējīgā "Liepājas siltuma" vietā nāca "Liepājas enerģija", un liepājnieki ar cerībām vērās nākotnē. Jau pirmajā vasarā uz mēnesi tika pārtraukta karstā ūdens piegāde. Labi, profilakse ir vajadzīga lieta. Pienāk rudens, un pašvaldība paziņo, ka liepājniekiem nav jāgaida, kad vidējā gaisa temperatūra noslīdēs zem plus 8 grādiem un dome izdos rīkojumu par apkures sezonas sākšanu, ka iedzīvotājiem, uzrakstot iesniegumu, iespējams panākt, lai apkuri pievieno ātrāk. Kādas mājas iemītnieki priecīgi raksta dokumentu, savāc parakstus un papīru iesniedz namu pārvaldē. Gaida, bet siltums netiek piegādāts. Izrādās, tas nav iespējams tehnisku iemeslu dēļ – ir kvartāli, kur apkuri tehniski iespējams pievienot tikai trim, četrām ēkām vienlaicīgi.

Arī šogad, kaut dzīvojam 21.gadsimtā un situācijai vajadzētu uzlaboties, tā kļūst aizvien nesakārtotāka. "Liepājas enerģija" šovasar bez plānotās profilaktiskās pārbaudes, kad, piemēram, Vecliepājā karstā ūdens piegāde bija pārtraukta veselu mēnesi, šim pārtraukumam pieskaitījusi vēl vairākus mēnešus. Uz Jāņiem tika veikta profilaktiskā pārbaude, mēnesi vēlāk – mainīti cauruļvadi, un šis process ievilkās teju vai vairāku mēnešu garumā. Septembrī, kad tika labota maģistrālā trase, daļa liepājnieku atkal bija spiesti rūdīties, lienot zem ledainas dušas. Oktobra beigās Vecliepājā un Jaunliepājā dzīvojošie kādu vakaru, atgriezušies mājās no darba, atklāja, ka pa karstā ūdens krānu tek auksts ūdens. Kāpēc? Atbildes nebija vairākas dienas, līdz izdevās uzzināt, ka pašā uzņēmumā notikusi avārija.

Arī ar apkures sezonas uzsākšanu šoruden vedas ačgārni. Pašvaldība no sevis jebkādu atbildību noņēma, paziņojot, ka šogad rīkojums par apkures sezonas uzsākšanu netiks dots. Lai iedzīvotāji paši to pieprasa, rakstot iesniegumus. Kā vedas ar iesniegumu rakstīšanu, jau zināms – kad tie, kuri ikdienā sildās ar grādīgo, arī piekrituši, ka apkure tomēr nepieciešama, un kad nu beidzot iesniegums uzrakstīts un iesniegts nama apsaimniekotājam, sākas visādas ķibeles. Oktobra sākumā "Liepājas enerģijas" vadītāji paziņoja, ka uzņēmums ir gatavs nekavējoties uzsākt apkuri. Taču tie atkal izrādījās tukši vārdi. Dažviet pievienoja, bet tūlīt sildīšanās atkal beidzās uzņēmuma tehnisko problēmu dēļ. Citviet atklājās, ka nesen uzlikto siltummezglu dēļ sildīšanās neiznāk.

Dīvaina situācija mūsu pilsētā – kaut arī Liepājā ir dārgākā apkure Latvijā, kvalitātes tai nav. Iedzīvotāji, kuri nav par apkuri un karsto ūdeni parādā ne santīma, turklāt ir gatavi maksāt, kāroto pakalpojumu vienkārši nesaņem. Vai pat vēl absurdāk – kaut tehnisku iemeslu dēļ silst tikai viens no trim radiatoriem mājoklī, jāmaksā par visu platību, jo apkure taču pievienota. Tikai sistēmu siltummezgla nepilnību dēļ nav iespējams atgaisot.