Kurzemes Vārds

00:28 Trešdiena, 22. maijs
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Aktuāls viedoklis

Pilsēta aug, problēmas arī
Aldis Mūrnieks, Uzņēmuma "Liepājas autostāvvietas" valdes loceklis

Automašīnu skaita palielināšanās, protams, liecina par dzīves līmeņa celšanos. Cilvēki automašīnu vairs neiegādājas kā luksusa preci, bet gan kā nepieciešamību. Ir uzņēmēji, dažādu profesiju pārstāvji, kuru darba dienas lielākā daļa paiet uz riteņiem. Liepāja attīstās, dzīve kļūst aizvien dinamiskāka, taču pilsētas ielu platums nemainās. Nav grūti prognozēt, ka gan pārvietoties pa ielām, gan atrast brīvu vietu automašīnas novietošanai kļūs aizvien grūtāk. Ko darīt?

Manuprāt, ar laiku situācija Liepājā tomēr mainīsies. Par to liek domāt Rīgas piemēri. Proti, ja agrāk daudzas firmas īrēja telpas galvaspilsētas centrā, tad tagad ofisi pārceļas vai nu pavisam ārpus pilsētas, vai uz tās nomalēm. Jo taisīt biznesu centrā kļūst neizdevīgi tieši transporta problēmu un automašīnu novietošanas dēļ. Skaists birojs direktoram, īrēts par dārgu naudu centrā – tas ir prestiži, bet visa saimnieciskā rosība tomēr notiek citviet. Kaut vai tādēļ, lai klienti varētu ērti piebraukt un atstāt automašīnu.

Maksas stāvvietu Liepājā būtība ir ļoti vienkārša, proti, šajās vietās, samaksājot tiešām simbolisku naudas summu, var atstāt automašīnu uz laiku un notiek aprite. Maksa veicina to, ka automašīnu ielas malā neatstāj uz visu dienu, bet atbrauc un aizbrauc, tādējādi darba dienas laikā ļaujot savu braucamo tur novietot daudziem šoferiem. Ir Liepājā piemēri, kad bezmaksas laukumā savus braucamos atstāj netālu strādājošie, bet klienti meklē vietu visā tuvējā apkārtnē. Piemēram, Sv.Annas baznīcas pusē pie Pētertirgus, laukumā, kur nav jāmaksā par automašīnas novietošanu, savus spēkratus uz visu dienu atstāj pārdevēji. Mirusi zona. Klientiem, pircējiem vietu nav. Tie riņķo ap tirgu, meklējot, kur nolikt savu braucamo uz mazu brīdi.

Jā, stāvvietu par maz, lai nodrošinātu šā brīža aktīvo pilsētas dzīvi. Lai arī Liepāja nav liela, katram gribas ar savu transportlīdzekli piebraukt tieši pie vajadzīgās vietas, iestādes. Varbūt jāsāk vairāk staigāt kājām? Liepājniekam šķiet, ka, piemēram, aiziet no K.Zāles laukuma līdz akadēmijai ir tālu, bet, esot Rīgā, soļošana no Stacijas laukuma līdz Brīvības piemineklim nemaz nešķiet ilga. Vienkārši citi mērogi. Manuprāt, pazemes stāvvietu celtniecība kopā ar tirdzniecības namu pilsētas centrā būtiski neatrisinās vietu trūkumu. Kā tur tiks organizēta automašīnu novietošana, pagaidām nav zināms, bet ļoti iespējams, ka arī tur daudzi savu braucamo atstās uz visu dienu, tādējādi samazinot apriti un aizņemot brīvās vietas.