Kurzemes Vārds

05:48 Pirmdiena, 11. decembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Skatiens

Šoviem nežēlo, labdarībai – gan
Inita Gūtmane

"Mans mīļākais radio ir radio "Skonto!"" – tā ik pa laikam telefonā atbild kāds cilvēks, ar kuru esmu iecerējusi sarunāt interviju. Sākotnēji kopā ar atbildētājiem pasmējos par neveiklo situāciju, bet, kad tā uz manu zvanu atsaucās piektais, sestais, septītais, smaids palika arvien šķībāks. Cik tad nu var! Spriežot pēc radio "Skonto" raidījumu vadītāju sarunām ar cilvēkiem, kam ir piezvanījuši, radio akcijas bums pārņēmis visu Latviju. Tikai retais – bieži vien cilvēks, kuram nav radio un kurš televizora vietā izvēlas aktīvu dzīvesveidu – nezina, ko radio darbinieks no viņa vēlas. Lai arī akcija daudzus jau nokaitinājusi, jo radio reklāmas saukli klientiem atgādina pat iestāžu darbinieki, nevar noliegt, ka radio "Skonto", izvēloties tādu sevis reklamēšanas veidu, ir trāpījis desmitniekā. Ja arī daudzi melo, ka viņu iecienītākais radio ir "Skonto", jo līdz šim nav to klausījušies un arī turpmāk nedomā klausīties, tad tomēr to, ka tāds pastāv, tagad zina teju ikviens. Gan bērns, gan sirmgalvis, kuri arī kāroja pēc trīssimt latiem un auto.

Par vēl vienu veiksmīgu akciju varētu nosaukt televīzijas šovus. Nesen plašsaziņas līdzekļos parādījās ziņa, ka šovs "Dziedi ar zvaigzni" telefonbalsojumā nopelnījis vairāk nekā pusmiljonu latu. Cilvēki ir gatavai iztērēt naudu, lai atbalstītu savu simpātiju. Protams, ir labi, ja kas tiek darīts ar mēru. Ir uzslavējami, ja atbalsta savu favorītu ceļā uz slavu un panākumiem, ja mākslinieks to ir pelnījis. Piemēram, zinu, ka, pateicoties daudziem liepājniekiem, kuri cītīgi balsoja, pie uzvaras televīzijas šovā "Cīņas klubs" ticis gan Ainars Virga ar savu smeldzīgo dziesmu "Ja tu mīli", gan "Cacao" puiši ar savu ripojošo akmeni. Taču, azartā iegrimuši, ļaudis nereti aizmirstas.

Reiz nejauši dzirdēju kādu vīrieti draugam sūdzamies, ka sieva, kura kā traka fanojot par Lauri Reiniku, balsojot par dziedātāja palikšanu šovā "Dejo ar zvaigzni", notērējusi veselu kapitālu. Viņas paraugam sekojušas arī abas pusaudžu vecuma atvases. Kad beidzies šovs, vīrietim šķitis, ka beidzot ģimenē iestāsies miers un naudiņa vairs neizkūpēs gaisā. Bet nekā! Parādījās šovs "Dziedi ar zvaigzni", kuru vadīja Laurītis. Arī tajā sieva atradusi kādu mīluli, par kuru atdod savu balsi vai sūri grūti nopelnīto vīra naudiņu. Šova veidotāji sapratuši cilvēku vājās vietas un cep jaunus raidījumus, ikreiz ar lepnumu paziņojot, ka atkal sasniegts jauns balsotāju skaita rekords.

Līdztekus dažādiem šoviem un reklāmas kampaņām notiek arī labdarības akcijas, kuras īpaši bieži rīko, tuvojoties Ziemassvētkiem. Nesen lasīju kādu pētījumu, kura galvenais secinājums bija tāds, ka cilvēki neskaita, nežēlo naudu, ja jāatbalsta favorīts kādā populārā šovā, bet nelabprāt atvēl naudu labdarībai. Cilvēks desmit reizes pārdomā, pirms ziedo kaut dažus santīmus. Izņēmums ir vienīgi tad, ja par cēlo soli uzzina citi.

Tam var piekrist. Kā piemēru var minēt Katrīnas Pasternakas rīkoto "Labestības dienas" akciju, kurā tika savākti gandrīz simts piecdesmit tūkstoši latu. Aktrise un raidījumu vadītāja gan runāja ar ziedotājiem, gan viņiem neskaitāmas reizes pateicās. Ak, kā tas mielo cilvēka patmīlību! Ne viens vien arī man it kā nejauši izmeta, ka ziedojis latu šai akcijai. Cilvēki vien jau esam...

Arī Liepājā ir sākušās labdarības akcijas. Vienu no tām rīko Skolēnu dome, kura ar konkursa "Liepājas jaunie talanti" starpniecību vēlas savākt naudiņu, lai palīdzētu izdzīvot Elīnai Zborovecai. Gribu cerēt, ka vismaz šajā labestības laikā ļaudis, kuriem ir ko ziedot, izsvērs, kam vērtīgāk atdot naudiņu – šova veidotājiem vai tomēr cilvēkiem, kuriem var palīdzēt izārstēties vai pat glābt dzīvību.