Kurzemes Vārds

04:38 Ceturtdiena, 21. novembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Pirmā sleja

Aitas un cirpēji

Kuram no mums gan nav gadījies iekrist kādas spožas reklāmas mānīgajos slazdos un pēc tam, kad vilinošie solījumi nav piepildījušies, atkarībā no temperamenta dusmoties vai vienkārši pavīpsnāt par savu lētticību. Nekādā gadījumā nav noliedzama reklāmas nozares nozīmība kopumā, jo tā visupirms sniedz informāciju patērētājam un palīdz orientēties plašajā preču un pakalpojumu klāstā. Tikai viens priekšnoteikums – reklāmai jābūt godīgai. Diemžēl šajā ziņā regulāri tiek grēkots, tādējādi viešot neuzticību arī tām pārējām – godīgajām reklāmām.

Tāpēc ne tikai klientu, bet arī godīgo reklāmdevēju interesēs būtu, lai situācija šajā jomā tiktu sakārtota un aitu cirpēji – savaldīti, neļaujot tiem bezbēdīgi dzīvot pēc principa "Kur aitas, tur cirpēji".

Runa jau nav par to, vai reklamētais tīrīšanas līdzeklis tiešām noņem piedeguma traipus no plīts ar vienu sūkļa vēzienu un vai veļas pulveris izmazgā drēbes divreiz tīrākas nekā parastais pulveris. To cilvēki izmēģinās un sapratīs, kurš no produktiem tiešām labāks, un nekāda liela nelaime nenotiks – nākamreiz pirks vērtīgāko produktu, lai vai cik kārdinoša reklāma būtu tam otram. Daudz nepatīkamāk, ka Latvijā pašlaik, šķiet, bez jebkādas kontroles trako dažādu zāļu, zālīšu un brīnumlīdzekļu reklamētāji, neklusē arī pūšļotāji, pareģi, lāstu noņēmi un tamlīdzīgi ļautiņi. Paskatoties televīziju vai palasot žurnālus, šķiet, cilvēkam vairs nav nekādu problēmu – tikai iedzer sauju ar tabletēm, iezied smēri vai iemalko dziednieces uzlējumu, un viss notiks – notievēsi pat naktī guļot, kauli stiprināsies kā Terminatoram, smadzenes darbosies ar dubultu spēku, ka galvas kūpēs vien. Dakteri uztraucas un brīdina, ka izvērstā dažādo līdzekļu reklāma nopietni apdraud cilvēku veselību, aicinot ārsta apmeklējuma un kaites cēloņu meklēšanas vietā nomākt simptomus ar brīnumlīdzekļiem. Bet tikmēr īstā slimība tikai vēršas plašumā.

Atliek cerēt, ka Eiropas Savienībā tikko tapušie bargākie noteikumi reklāmdevējiem drīzumā tiks ieviesti arī Latvijā. Kaut arī skaidri redzams, ka īpaši to negribam, jo jaunajiem noteikumiem visā Eiropas Savienībā, arī Latvijā, bija jāstājas spēkā šajā decembrī, bet mūsu Saeima novēloti pieņēma nepieciešamo likumu, un Latvija par to jau izpelnījusies Briseles brīdinājumu.

Sarmīte Pelcmane