Kurzemes Vārds

12:42 Ceturtdiena, 12. decembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Jauna tramvaja līnija būs drīz

Daiga Lutere

Ja viss notiks, kā iecerēts, un līdzekļu nepietrūks, tad pēc kādiem gadiem četriem liepājnieki būs liecinieki vēsturiskam notikumam – jaunas tramvaja līnijas atklāšanai. Pilsētas deputāti nolēmuši, ka ir jābūvē tramvaja līnija, kas, savienojoties ar jau esošo sliežu ceļu, sāksies Klaipēdas – Tukuma ielas krustojumā, tad virzīsies pa Ventas ielu un tālāk visā M.Ķempes ielas garumā un atpakaļ pa to pašu ceļu.

Pašlaik daudzi pilsētnieki satraukušies, jo, viņuprāt, līdz ar jaunās līnijas atklāšanu tiks likvidēts atzars līdz tagadējai tramvaja apgriešanās vietai pie Centrālkapiem. Kā vakar "Kurzemes Vārdam" sacīja SIA "Liepājas tramvajs" direktors Aigars Puks, paredzēts, ka daži tramvajvagoni varētu turpināt braukt pa ierasto ceļu, ar maršruta numuru, piemēram, 2.

Jau pagājušā gadsimta astoņdesmito gadu sākumā apsvēra iespēju pagarināt esošo tramvaja līniju tā, lai šo sabiedriskā transporta līdzekli varētu izmantot arī Ezerkrasta iedzīvotāji. 1988.gadā ticis pat izstrādāts projekts, ka tramvajs no Klaipēdas ielas uz Ezerkrastu nogriezīsies pa Vaiņodes ielu. Pēc Padomju Savienības sabrukuma līniju tā arī neuzbūvēja. Pirms gadiem desmit uzņēmuma "Liepājas tramvajs" toreizējais jaunais vadītājs A.Puks sāka meklēt iespējas līnijas pagarināšanai. Galvenais bija naudas trūkums, jo šāda celtniecība prasa miljonos rēķināmas naudas summas. Līdz ar iestāšanos Eiropas Savienībā radās iespēja pretendēt uz fondu naudu. Savu politisko un arī finansiālo atbalstu sniegusi pašvaldība.

Konkursā par tiesībām izstrādāt tehniski ekonomisko pamatojumu tramvaja līnijas pagarināšanai Liepājā piedalījās divi pretendenti un uzvarēja pilnsabiedrība "EPKB–Latvija" sadarbībā ar SIA "AC Konsultācijas" un SIA "Estonian, Latvian&Lithuanian Environment", kas pērnvasar veica šī pamatojuma izstrādi. Darba procesā tika aptaujāti Ezerkrasta iedzīvotāji, un lielais vairums izteica atbalstu jaunās tramvaja līnijas izbūvei. Ne viens vien atzinis, ka labprātāk uz darbu centrā brauktu ar tramvaju, nevis personīgo automašīnu.

A.Puks: "Pati optimistiskākā prognoze būtu tāda, ka jaunās līnijas izbūve varētu sākties 2009.gada beigās vai 2010.gada sākumā. Darbs ilgtu apmēram pusotru gadu. Pašlaik tiek sagatavoti konkursa noteikumi pretendentiem, kas varētu izstrādāt līnijas tehnisko projektu."

Ļoti iespējams, ka, pilsētai attīstoties, nākotnē tiks būvēta vēl viena jauna tramvaja līnija līdz Dienvidu kapiem un viena līdz "Laumas" dzīvojamam rajonam.