Kurzemes Vārds

07:25 Svētdiena, 25. augusts
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Nedēļas jautājums

Nevienprātība par radaru efektivitāti

Nesen uz Latvijas ceļiem sāka lietot fotoradarus, ar kuriem jau pirmajās dienās pieķēra daudz ātruma pārkāpēju. Portālā liepajniekiem.lv vēlējāmies uzzināt, vai šie fotoradari palīdzēs samazināt satiksmes negadījumu skaitu. Aptaujas rezultāti rāda, ka vienprātības šajā ziņā nav: 51 procents respondentu uzskata, ka palīdzēs, bet pārējie domā, ka satiksmes drošības jomā nekas īpaši nemainīsies.

Vairākus radarus vajag Liepājā, jo saprātīgi jau neviens vairs nemāk braukt.

Jā, tie uz visām ielām vēlami, jo viens vai divi radari tāpat neko nedos.

Radarus taču mainīs vietām! Vietās, kur būs fiksēts, ka atrodas šie radari, nebrauks ātri, bet tur, kur zinās, ka noteikti to nav, brauks divreiz ātrāk. Savs efekts tam visam būs. Pozitīvs vai negatīvs – gan jau redzēs.

Rezultāts būs tad, ja uzstādīs ik pēc pāris simtiem metru.

Var taču ieiet no rīta jebkurā auto kluba mājaslapā un apskatīties, kur tie ir salikti.

Pilsētā no tiem būs maz jēgas, bet uz šosejām jāliek klāt cilvēki, lai nenozagtu. Kādēļ tad likt aparātu, ja cilvēks jānodarbina?

Negadījumu skaitu nesamazinās, bet ātruma pārkāpējus vismaz sodīs, un viņi kļūs prātīgāki.

Elementāri – ja ir jauns asfalts, taisns posms, tad jāliek radars! Pa veco, bedraino asfaltu lai skrien un lauž autiņus.

Reizēm vietās, kur ir atļauts braukt ar 90 kilometriem stundā, vajadzētu uzlikt un noregulēt tā, lai ķer no 50 līdz 85 km/h, un pārmaiņas pēc lai soda tos šmurguļus, kuri traucē normālu satiksmi, piemēram, no Grobiņas uz Liepāju.

Kāds var būt sakars fotoradaram ar avāriju skaitu? Avārijas jau notiek daudzu citu iemeslu dēļ, ne tikai no ātras braukšanas. Kā ļoti lielu procentu var minēt tieši slikto ceļu segumu un alkohola lietošanu. Fotoradari varētu piebremzēt tos braucējus, kam maciņš plānāks, bet naudīgajiem uz to ir nospļauties! Braukšanas kultūra daudziem ir briesmīga.

Nedomāju, ka īpaši samazinās, bet pie kaut kāda respekta gan novedīs. Jo vairāk šo radaru, jo labāk.

Varbūt samazinās ātruma pārkāpēju skaitu, valstij būs atkal nauda, jo policija, protams, tik daudz protokolu uz ceļiem neizraksta. Bet domāju, ka negadījuma skaitu tas nesamazinās.

Esmu gatavs finansēt divu radaru novietošanu Zirņu ielas posmā no Salmu līdz Kungu ielai. Pēc maniem novērojumiem, pāris mēnešos atpelnīsies.

Esmu dziļi pārliecināts, ka, mainot neveselīgus braukšanas ieradumus, varētu sarukt avāriju skaits. Radaru uzstādīšana varētu mainīt vienu no nelāgajiem ieradumiem.

Tiem, kas regulāri brauc ātri, lielākoties visiem ir radara detektori.

Obligāti vajag radaru, tie normalizēs satiksmi, un trako būs mazāk, varēs normāli braukt. Vēl nav neviens komentārs bijis, kurā pamatots, ka nevajag, tikai demagoģija.

Normālās valstīs radari darbojas. Latvijā idioti ir uz ceļiem, pie stūrēm, un idioti ceļus būvē, precīzāk – neko normālu nebūvē un esošos arī normāli nekopj. Ir jāmaina domāšana, lai tas līdzētu. Bet ejam pareizajā virzienā.