Kurzemes Vārds

15:59 Sestdiena, 25. maijs
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Ostu padziļināt grib daudzi

Sarmīte Pelcmane

Līdz 9. jūnijam var pieteikties pretendenti Liepājas ostas akvatorijas un kuģu ceļu padziļināšanai. Interese ir ļoti liela, konkursā jau pieteikušās gandrīz visas Eiropas lielākās kompānijas.

Plānotie ostas un kuģu ceļu padziļināšanas darbi būs vērienīgākie Liepājas ostas vēsturē un potenciālo darbu veicēju interese ir necerēti liela, atzina Liepājas SEZ pārvaldnieks Guntars Krieviņš. Konkursa nolikumu un dokumentāciju ir saņēmušas 18 ārzemju un pašmāju kompānijas, kas ļaus izvēlēties labāko un konkurētspējīgāko piedāvājumu padziļināšanas darbu veikšanai.

Projekta gaitā padziļinās Liepājas ostas kuģu ceļus un Brīvostas rajona akvatoriju līdz attiecīgi 12,5 un 12 metru atzīmēm, veiks "Loču" kanāla rekonstrukciju un padziļinās Ziemas ostas rajona akvatoriju līdz 7 metru dziļumam. Modernizēs arī Kuģu satiksmes vadības centru, kas nodrošinās padziļinātās ostas akvatorijas drošu izmantošanu lieltonnāžas un tuvsatiksmes kuģiem.

Svarīgi, kā uzsvēra ostas pārvaldnieks Aivars Boja, ka projekta īstenošanas laikā ostas darbs neapstāsies. Savukārt SEZ pārvaldes tehniskā direktora vietnieks Egils Sveilis informēja, ka padziļināšanas darbu gaitā tiks izsmelti ap pieciem miljoniem kubikmetru grunts, kam paredzēta četrus kilometrus gara un 700 metru plata deponēšanas vieta jūrā, aiz ostas akvatorijas.

Liepājas ostas padziļināšanas projekta kopējās izmaksas plānotas 23,6 miljonu latu apjomā, no tiem 17,6 miljoni latu – ES Kohēzijas fonda finansējums, 4,6 miljoni latu – Latvijas valsts budžeta finansējums un 1,4 miljoni latu – Liepājas SEZ pārvaldes finansējums.

Projektu paredzēts pabeigt līdz 2012. gada 31. jūlijam. "Tad mūsu osta būs pietiekami gatava pieņemt un palielināt kravu apjomu gan pa dzelzceļu un sauszemi, gan arī no jūras puses," prognozē SEZ pārvaldnieks. "Kad ostu padziļinās līdz 12,5 metriem, tā varēs apkalpot daudz lielākus kuģus nekā līdz šim, arī tā sauktos "Panamax" tipa kuģus."