Kurzemes Vārds

08:10 Svētdiena, 17. novembris
LAT RUS

Jums ir iespēja iegādāties laikraksta elektroniskās versijas abonementu (abonementa cena 1 dienai – EUR 0,50, 30 dienām – EUR 6,83).
Lai lasītu avīzi digitālā formātā, Jums jābūt reģistrētam lietotājam! Kā kļūt par reģistrētu lietotāju? VIDEOPAMĀCĪBA

Aizmirsusies parole?

Aktuāls viedoklis

"Kurzemes Vārdā" pirms dažām dienām izlasīju publikāciju par to, kā šogad Liepājas ostā plānots veikt ne tikai vērienīgus padziļināšanas darbus, bet arī modernizēt Kuģu satiksmes dienesta aprīkojumu. Jaunā aparatūra ļaušot pārredzēt visu plašo akvatoriju ne tikai dienā, bet arī nakts stundās. Tāda apņemšanās, protams, ir apsveicama, jo kopumā veicinās kuģošanas attīstību ostā.

Vajag uzlabot gan ostas pārredzamību, gan iespēju kuģot
Imants Vismins,
SIA "DG Termināls" izpilddirektors

Diemžēl ir jāsecina, ka šo prieku nevarēs baudīt visi, jo padziļināšana neskars Karostas kanālu un tā piestātnes. Līdz ar to piestātņu nomniekiem un firmām, kuri šajā teritorijā strādā un kuru kopīgo viedokli šeit paužu, arī turpmāk nāksies rēķināties ar sarežģījumiem, kas nopietni traucē kuģu satiksmi un neveicina uzņēmējdarbību, bet gan rada zaudējumus stividoriem. Kopīgi esam aprēķinājuši, ka, atšķetinot problēmas, Karostas kanāla piestātnēs varētu ienākt un saņemt pakalpojumus ap 400 kuģu gadā un ka tas dotu lielu labumu pilsētai un liepājniekiem.

Nav nekas jauns tas, ka problēmas Karostas kanāla teritorijā strādājošajiem pastāv jau gadiem ilgi. Mūs galvenokārt neapmierina Kalpaka tilta atvēršanas grafiks, kā arī tilta tehniskais potenciāls. Ļoti bīstami kuģiem ir betona veidojumi, kas atrodas blakus kuģu ceļam 1. un 2. piestātnē – netālu no kanāla izejas. Par šīm problēmām īpašā vēstulē, ko bija parakstījuši vienpadsmit firmu un aģentūru pārstāvji, pērnā gada nogalē informējām Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldi.

Vēstulē izklāstījām savus apsvērumus, kā kuģošanu Karostas kanālā padarīt maksimāli efektīvu un nodrošināt to gan diennakts gaišajā, gan tumšajā laikā. Gribam, lai osta būtu ne tikai pārredzama, bet arī intensīvi izmantojama. Lai tas varētu notikt, mūsuprāt, ir nepieciešams īstenot inženiertehnisku risinājumu kompleksu, izmainīt dažus nosacījumus normatīvajos dokumentos, kā arī veikt analīzi, lai kuģošanas ierobežojumus atkarībā no kuģu izmēriem un laika apstākļiem varētu noteikt atbilstoši kuģu tehniskajām iespējām, bet atbildību par lēmumu pieņemšanu uzticēt kapteiņiem – tā, kā tas tiek praktizēts citās Eiropas ostās. Tāpat mēs vēlamies saņemt atļauju Karostas kanālā izmantot ne tikai SIA "Tug Services" velkoņus.

Lai objektīvāk varētu izvērtēt visus apstākļus, uzskatām, ka problēmu apspriešanā un risinājumu meklēšanā ir jāiesaista visu ieinteresēto pušu pārstāvji. Tāpēc, mūsuprāt, ir nepieciešams izveidot īpašu darba grupu, kurā savu viedokli varētu paust ne tikai ostas un zonas vadītāji, bet arī uzņēmēji un iedzīvotāji.